Nieuw ARC gekocht krijg een refurb voor terug!

  • 26 June 2023
  • 30 reacties
  • 325 Bekeken

Badge

Hallo,

 

Ongeveer 4 weken geleden heb ik een Sonos Cinema (ARK, 2x ERA en SUB gen3) gekocht waarde 2517 euro vanaf eerste dag problemen met ARC hele harde ruis geluid moest een film maken en opsturen om in aanmerking te komen voor een vervanging. Standaard proces moet je eerst ARC opsturen en als het binnen is in hun Depot in Polen wordt er een nieuwe gestuurd al met al meer dan een week (tussentijds KPN TV+ en LG Oled TV update gehad) geduurd eindelijk nieuwe binnen begin de ellende weer, nu moeilijk te verbinden met ARC als ik TV aanzet Sonos support gebeld voor hulp eerste lijn niet geholpen dus door naar 2e lijn, 2e lijn zegt dat het aan kpn ligt, kpn monteur geweest en hun gaven ook toe dat er problemen zijn met versturen van geluid signal, samen met de monteur (tussentijds 3 nieuwe HDMI kabels getest) Sonos gebeld en probleem niet opgelost. KPN box weggehaald en tv kijken via KPN app nog steeds problemen met geluid na het opstarten van TV, nieuwe HDMI kabel gekocht 81 euro hielp niet, Sonos weer gebeld, Sonos zegt dat het aan mijn TV ligt dus ik LG support gebeld alles doorlopen en hun gaven aan dat het niet aan LG ligt, weer Sonos gebeld met heel veel discussie wil Sonos een ARC naar mij sturen, nu komt het zonet heb ik een mail gekregen dat ik een refurb ARC krijg.

Is dit normaal bij Sonos? Je koopt een nieuwe ARC en je krijgt een Refurb ARC voor terug?


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

30 Reacties

Reputatie 7

Hoeft geen probleem te zijn. De Arc die jij terugstuurde was toch ook gebruikt? Als de nieuwe er slecht uitziet (krassen, vlekken) is natuurlijk iets anders.

Badge

Hoeft geen probleem te zijn. De Arc die jij terugstuurde was toch ook gebruikt? Als de nieuwe er slecht uitziet (krassen, vlekken) is natuurlijk iets anders.

ARC is minder dan 2 weken oud met een waarde van 999 euro en ja gebruikt door mij, als ik vanaf het begin refurb cinema set had gekocht dan hoor je mij niet klagen! 

Als de ARC een jaar oud was dan is het een ander verhaal.

Reputatie 5
Badge +3

Hier ook een KPN gebruiker icm een LG tv misschien kan ik je helpen. Ik gebruik de standaard kabels en heb het 4k kastje van KPN. Dat je een refurbished product terug krijgt vind ik zelf ook een beetje bijzonder maar misschien staat dat in de kleine lettertjes. Waar heb je de set gekocht wat zegt de winkel ervan? 

Reputatie 7
Badge +3

Maar wat is nu het echte probleem? Er komt een groot verhaal waarin heel veel beschreven wordt en onduidelijke verhalen over HDMI kabels, maar het eindigt met een zin over een refurb Arc. 

Wanneer je het daar niet mee eens bent dan annuleer je de verkoop en eis je je geld terug. Daar zijn wettelijke regelingen voor. Hoe heb je overigens geconstateerd dat het om een refurb Arc gaat?

KPN geeft toe dat er problemen zijn met de doorgifte van het geluid. Hoe moet ik dat zien? Problemen bij KPN, of constateren zij dat er iets misgaat bij je tv? Indien problemen bij KPN, is dat dan inmiddels opgelost? 

Badge

Hier ook een KPN gebruiker icm een LG tv misschien kan ik je helpen. Ik gebruik de standaard kabels en heb het 4k kastje van KPN. Dat je een refurbished product terug krijgt vind ik zelf ook een beetje bijzonder maar misschien staat dat in de kleine lettertjes. Waar heb je de set gekocht wat zegt de winkel ervan? 

Ronald zal fijn zijn als je mij kan helpen, ik heb een LG OLED65BX6LB, kpn TV+ box.

KPN box is aangesloten met HDMI kabel naar LG TV in HDMI 4K HDMI poort.

ARC is aangesloten met HDMI kabel naar LG TV in HDMI ARC poort.

eARC op TV staat aan, geluid uitgang van TV staat op Automatisch.

Mijn probleem wat ik ervaar met de vervangende ARC is als wij smorgens TV aanzetten hebben wij geen verbinding met de ARC om verbinding te kunnen krijgen moeten wij elke keer TV uit en aan zetten soms tot 6x op een dag, stekkers van ARC uit stop contact halen en weer in soms ook van TV.

waar ik van baal is dat ik een complete set en dan hebben we over 1 ARC, 2x ERA 300 + 2x Sonos,  standaard. 1 SUB gen 3 en 1 roam speaker  (+/- 3000 euro) gekocht met mijn vakantie geld en dan stuurt Sonos voor de 2e keer een ARC refurb. 

 

Badge

Maar wat is nu het echte probleem? Er komt een groot verhaal waarin heel veel beschreven wordt en onduidelijke verhalen over HDMI kabels, maar het eindigt met een zin over een refurb Arc. 

Wanneer je het daar niet mee eens bent dan annuleer je de verkoop en eis je je geld terug. Daar zijn wettelijke regelingen voor. Hoe heb je overigens geconstateerd dat het om een refurb Arc gaat?

KPN geeft toe dat er problemen zijn met de doorgifte van het geluid. Hoe moet ik dat zien? Problemen bij KPN, of constateren zij dat er iets misgaat bij je tv? Indien problemen bij KPN, is dat dan inmiddels opgelost? 

 

Als ik te weinig schrijf is niet goed als ik te veel schrijf is ook niet goed! mijn probleem is dat ik veel geld heb ingestoken en ik krijg voor een nieuwe ARC lees nieuw een refurb ARC terug dat is mijn morale probleem.

Mijn technisch probleem is dat we geen verbinding krijgen met de ARC als wij de TV aanzetten, we moeten de TV regelmatig en soms tot 6x op een dag uit en aanzetten soms stekkers uit stopcontact dit terwijl de KPN box niet aangesloten is.

Hoe heb je overigens geconstateerd dat het om een refurb Arc gaat?

 

Badge

Zonet een Update van Sonos na een boze mail naar sales en support en mijn berichten op Tweaker en Sonos forums:

 

Hallo Roderic,


Bedankt voor uw e-mail en de update. Ik ben blij te zien dat de RMA-procedure succesvol is verlopen.

Aan de andere kant begrijp ik uw zorgen met betrekking tot de refurbished Arc. Deze Arc is echter naar u verzonden om bepaalde tests uit te voeren, zoals we ook telefonisch hebben besproken.

Ik kan u verzekeren dat refurbished producten worden getest en altijd worden geleverd met een garantie van 2 jaar. Bovendien, als het probleem met deze refurbished Arc is opgelost, sturen we graag een nieuwe naar u toe. Mocht het probleem niet worden opgelost door deze Arc te installeren, dan ligt het probleem waarschijnlijk bij de televisie.

Ik kijk uit naar de resultaten in een antwoord op deze e-mail, zodat we de volgende stappen kunnen bepalen en u verder kunnen helpen.


Met vriendelijke groet,

Badge

Weer een update:

Refurb Sonos ARC is binnen aangesloten en tot mijn verbazing direct geluid vanuit TV met KPN TV+ box. Meerdere keren TV uit en aangezet en het werkt prima zoals het hoort nu heb ik TV uit voor langere tijd om te testen. Morgen weer testen.

 

Geluid is wel blikkerig uit Refurb ARC na het true tuning.

Reputatie 7
Badge +3

Bedoel je met “binnen” een andere tv? 
Was het geluid voor TruePlay niet blikkering? Dan kan je TruePlay ook uitzetten.

Badge

Bedoel je met “binnen” een andere tv? 
Was het geluid voor TruePlay niet blikkering? Dan kan je TruePlay ook uitzetten.

Refurb Sonos ARC is binnen aangesloten en tot mijn verbazing direct geluid vanuit TV met KPN TV+ box. 

Als ik trueplay uitzet hoor ik geen verschil.

Reputatie 7
Badge +3

Maar wat bedoel je met “binnen”. Wij kennen je situatie niet. Is binnen een andere tv dan die waar je problemen ondervond of is dat waar de problemen eerst waren?

Dus TruePlay heeft niets met het blikkerig geluid te maken? De Arc klinkt hoe dan ook blikkerig? Mogelijk moeten er nog wat instellingen op de tv en/of in de app aangepast worden.

Hoe klinkt de arc bij afspelen van muziek via de app?

Reputatie 5
Badge +3

Binnen in zijn huis denk ik...

Badge

Binnen in zijn huis denk ik...

hahaha idd, volgens mij heb ik netjes aangegeven dat ik een Refurb ARC zou krijgen en die is vandaag aangekomen en geen TV.

Reputatie 7
Badge +3

Ja, maar stond die dan eerst buiten? Lijkt mij dat je homecinema altijd binnen staat. 🫣

Badge

Maar wat bedoel je met “binnen”. Wij kennen je situatie niet. Is binnen een andere tv dan die waar je problemen ondervond of is dat waar de problemen eerst waren?

Dus TruePlay heeft niets met het blikkerig geluid te maken? De Arc klinkt hoe dan ook blikkerig? Mogelijk moeten er nog wat instellingen op de tv en/of in de app aangepast worden.

Hoe klinkt de arc bij afspelen van muziek via de app?

Ik zal de Refurb ARC toch niet houden dus verdere aanpassingen en testen zijn nu niet meer nodig en als je mail leest van Support krijg ik een nieuwe ARC van Sonos.

Badge

Ja, maar stond die dan eerst buiten? Lijkt mij dat je homecinema altijd binnen staat. 🫣

Laat maar, jij zit al een tijdje hier misschien kan je mij helpen om deze topic te sluiten.

Reputatie 7
Badge +3

Maar zijn al je problemen dan opgelost die je in het eerste bericht hebt gemeld?

Een heel verhaal waarbij we dus kennelijk gewoon kunnen concluderen dat het prima opgelost is door Sonos. 

Badge

Maar zijn al je problemen dan opgelost die je in het eerste bericht hebt gemeld?

Een heel verhaal waarbij we dus kennelijk gewoon kunnen concluderen dat het prima opgelost is door Sonos. 

Werk jij bij Sonos of hebt je aandelen in Sonos? 

Reputatie 7
Badge +3

Nee, ik snap er gewoon niets van. Een enorm onduidelijk verhaal en geen antwoord op gestelde vragen.
En vindt je het dan zelf niet dat het prima opgelost is. 

Reputatie 4
Badge +3

Werk jij bij Sonos of hebt je aandelen in Sonos? 

Nee, dat doet hij niet want dat kun je zien. Hij legt de vinger op de wonde plek, dat is alles.

Badge

Nee, ik snap er gewoon niets van. Een enorm onduidelijk verhaal en geen antwoord op gestelde vragen.
En vindt je het dan zelf niet dat het prima opgelost is. 

Volgens mij heb ik netjes gereageerd bij iedereen en ook op hun vragen, maar nu vraag ik jou nogmaals hoe sluit ik deze Topic? 

Reputatie 4
Badge +3

 

Volgens mij heb ik netjes gereageerd bij iedereen en ook hun vragen, maar nu vraag ik jou nogmaals hoe sluit ik deze Topic? 

Dat kun jij niet, dat kunnen alleen de beheerders.

Badge

Werk jij bij Sonos of hebt je aandelen in Sonos? 

Nee, dat doet hij niet want dat kun je zien. Hij legt de vinger op de wonde plek, dat is alles.

Volgens mij heb ik aangegeven dat ik prima verbinding kan maken met de refurb ARC en volgens mij heb ik ook een mail van Sonos support hier geplaatst dat als de Refurb ARC werkt dan zou ik een nieuwe ARC van Sonos krijgen “het werkt” dus geen reden om naar instellingen te kijken of te vragen dat mijn Cinema set buiten is of binnen.

Reputatie 7
Badge +3

Die kan je niet sluiten. 

Badge

 

Volgens mij heb ik netjes gereageerd bij iedereen en ook hun vragen, maar nu vraag ik jou nogmaals hoe sluit ik deze Topic? 

Dat kun jij niet, dat kunnen alleen de beheerders.

ha kijk, thx!