Vraag

Netflix: Sonos Playbar & LG Oled55c7v

  • 15 April 2020
  • 6 reacties
  • 281 Bekeken

Hallo,

Vooralsnog heb ik geen Sonos device aangekocht, maar ben wel gecharmeerd door de producten. Enige voorbehoud dat ik nog heb is de compatibiliteit met de native app van Netflix op mijn TV LG Oled55c7v. Ik gebruik een Telenet digicorder en dus de Oled55c7v. Graag zou ik willen weten of het gebruik van de Netflix app via mijn tv problemen kan opleveren voor de 5.1 surround? Ik had al wat opgevangen over DD en DD+, maar weet niet of mijn TV dit euvel kan oplossen en er bijgevolg geen problemen zijn om van full surround te kunnen genieten met de Playbar. Thx


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

6 Reacties

Reputatie 5
Badge +3

Dat zou geen probleem mogen zijn.

Zelf heb ik ook de Digicorder aangesloten op mijn Sony tv met Netflix ingebakken.

Wel even checken dat de geluidsinstellingen van je tv op DD staan en niet op pcm of DD+
 

 

Reputatie 7

Dat kan per TV verschillen. Op mijn oude Samsung UE46D8000 en de nieuwe QE65Q90 krijg ik prima DD surround via de native Netflix app. Ik heb bij LG op zich geen vreemde zaken gehoord (wel bij Panasonic), maar ik zou afspreken  dat je de Sonos terug kan doen als het met je TV niet werkt. 

Heb hem toch maar gekocht. Het geluid werkt op de native app van de LG. Woehoe ;-)

Hij is volledig geïnstalleerd. Gedeelde Apple music voor het gezin, alles werkt. Echter één probleem: het geluid bedienen op Netflix. Wanneer we tv kijken via digicorder is dat de bron. Volume regelen doe ik via een Harmony Ultimate. Maar wanneer Netflix speelt, is de bron dus gewoon de Tv (via native app) en gezien het Tv-volume uit moet staan bij installatie Playbar, zie ik niet hoe je het volume dan geregeld moet krijgen buiten de Sonos app wat wel werkt uiteraard. Prutsen via de Harmony Ultimate zal ook nog wel lukken, maar dat zal wel wat tijd vergen of is er nog een eenvoudige oplossing waar ik nu niet aan denk. Thx

Reputatie 7

Waarvan regel je het volume met de Harmony? Op de digicorder (een settopbox, zo neem ik aan)? Dat is niet meer de bedoeling. Je moet de Harmony (en de Playbar wellicht) zo instellen dat de Harmony met alles wat de TVweergeeft (zowel de digicorder als de apps op de TV) de Playbar harder of zachter zet.

Zie https://support.sonos.com/s/article/3402?language=nl_NL

Heb inderdaad het geluid kunnen toewijzen aan de Playbar per afzonderlijke activiteit Netflix en TV kijken.

So I played with this problem. I found that when I go to the Netflix menu and choose Settings Exit, I don't get the blinked colors on the Dashboard when DV is still on. I have been able to reproduce this several times. Go to Home without Exit and back to tousled colors. LG OLED55C7V. So is it really the LG with the problem or the confusing way that Netflix DV always locks and doesn't release properly when you just go home without leaving the app completely? But then, of course, why only on LG TVs. This is better than turning the TV or Xbox off and on to straighten it out, but not as it should work. Send a follow-up Insider report.