Na update 15.3 te weinig bass.


Badge

Ik zit zojuist een film te kijken en had het idee dat mijn geluid anders klonk. Wat bleek, true play stond uit omdat ik moest updaten. Dat gedaan true play opnieuw uitgevoerd en nu heb ik bijna geen Bass geluid meer. Als of de sub uit staat. Voor heen werd ik bij +1 echt weg geblazen. Sub staat aan de andere kant van de kamer waardoor ik een enorm goed bass geluid HAD!. Nu dus sinds de update niet meer. Surround lijkt veel sterker dan voorheen. Andere mensen die ook iets dergelijks ervaren? 


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

10 Reacties

Reputatie 7

Een aantal updates geleden heeft Sonos inderdaad gesleuteld aan het geluid van Arc. Toen is ook de Trueplay gereset. Als je dit pas nu merkt zal dat het dus niet geweest zijn. Eens bellen met Sonos?

Badge

@106rallye 

dank voor je bericht. Dat zou inderdaad heel goed kunnen. Ik ben geen fan van updates. Dus kan goed zijn dat het me nu pas opvalt. Ik zal eens bellen.

Badge

Iemand al een update gedaan naar 15.4? Lees op de Engelse fora een hoop problemen met de app en dat geluid niet veel veranderd is? Wederom wordt je geforceerd te updaten omdat wanneer er een update beschikbaar is trueplay uitgeschakeld wordt zoals nu bij mij ook weer het geval en je geluid anders klinkt dan met trueplay ingeschakeld

Reputatie 5
Badge +3

Hier werkt de 15.4 update zonder problemen, nu merk ik eigenlijk weinig van de updates. Er was even een kleine wifi storing na het plaatsen van de Era300 in de eetkamer maandje geleden.

Gisteren film en series gekeken en niets gemerkt van verandering in het geluid. Nu moet ik wel zeggen dat ik nog nooit trueplay heb gedaan. 

Arc staat de bass +8, treble +4, sub +2

Badge

Dank voor je bericht Ronald.

ik had bij 15.2 de volgende instelling.

bass +2

treble +4

Sub +2

Surround +0

since de update van 15.3 hele andere instellingen op het zelfde geluid te krijgen.

bass +2

treble +4

Sub +8

Surround -2

 

ben nog steeds in gesprek met Sonos Support maar het is natuurlijk ergens te belachelijk voor woorden dat zij bepalen hoe het geluid klinkt en dat je “verplicht” wordt updates te doen. 

Reputatie 5
Badge +3

Als ik bij sub op +8 zou zetten trekken de scheuren in de muur. Ik vind de verplichte updates geen probleem, maar als dat idd zou betekenen dat er iets in het geluid veranderd zou ik dat wel vervelend vinden. Is het dan echt hoorbaar?

Badge

Ja dat had ik voorheen dus ook 😁. Heb het systeem nog geen jaar. Ben lang bezig geweest om de beste klanken te vinden. Verschillende plaatsen van de sub en one speakers getest. Uiteindelijk bleek de sub het best tot zijn recht te komen aan de andere kant van de kamer naast de eettafel. Daar had ik toen echt een mooie lage volle klank in de bass als ik op de bank zat en tv keek. Als je rond loopt is het logisch dat het geluid niet overal even goed is. 

ik kon ook gewoon aan de eettafel zitten zonder dat de bas mij stoorde. Maar nu deze op 8+ staat is het bass geluid niet te harden als je er naast zit. 

daaraan merk ik dat er echt veel veranderd is. Ook het feit dat ik de one’s aan de muur heel anders heb moeten afstellen omdat deze overheersend waren na de update.

ik lees ook al  iet al te beste berichten over de 15.6 versie die al uit is in andere landen. Ik hou mijn hart vast en wil eigenlijk gewoon een downgrade naar 15.3. Dat werkt perfect voor mij! 
 

 

Reputatie 5
Badge +3

Bij mij heeft de subwoofer ook een hele ronde gemaakt door de woonkamer, staat nu naast mijn luister plaats. Hoop voor je dat je snel weer kan genieten van je set. Wij zijn er na een jaar gebruik nog elke dag heel blij mee! Het is wel een verslavende hobby, heb afgelopen week een one sl in de garage/bijkeuken opgehangen. 

Reputatie 7

@Jeroen78 Waar lees je dat? Op het engelstalige Sonos forum zag ik niets?

Badge

Gisteren twee uur met Sonos aan de telefoon gehangen en allerlei testen gedaan. Nu blijkt als ik mijn twee One SL speakers samen in 1 groep plaatst met de Sub, deze weer als vanouds geluid geeft. Zodra de ARC er aan toegevoegd wordt is de Bass een stuk minder. Sonos Support heeft dit inmiddels opgeschakeld tot de 3e lijn waar ze dit in onderzoek hebben. Wordt vervolgd.