Skip to main content

Ik gebruik de KPN 4k TV box met daarop de HBO Max app, icm een Samsung smart TV en luister via een Sonos AMP met daarachter 2 speakers + subwoofer. Als ik de HBO Max app start, hoor ik wel de welkomsttune, maar bij het afspelen van content hoor ik niets. Oorzaak: Sonos ondersteunt het geluidsformaat niet (maakt niet uit welke instelling ik op de KPN box gebruik).

Sonos: ga je dit ooit nog eens oplossen?

Dat is vreemd. En als je de HBO-app op de TV gebruikt werkt het wel? Welk geluidsformaat zou je Amp dan niet ondersteunen?

Ik lees dat de Amp geen Dolby Digital Plus doet, zie https://en.community.sonos.com/components-and-architectural-228996/how-to-verify-sound-format-with-sonos-amp-6855691?sort=likes.desc Is dat het probleem dat je hebt? Welke geluidsmogelijkheden biedt de KPN box dan? Van oudsher zou je TV dan om moeten schakelen naar PCM 2.0 en niet naar “niks”. 

KPN biedt de keuze tussen Dolby of stereo. Welk formaat het precies is weet ik niet, maar beide formaten geven dus geen geluid en als ik het geluid via de tv-speakers afspeel, dan werkt het wel.

Welke TV? Wat zijn de geluidsinstellingen op de TV?

Samsung, resp. PCM of Dolby Atmos.

Maar… terwijl ik dat checkte zag ik dat de HBO Max app niet was geïnstalleerd op de TV (wel op de KPN box) Na installatie van de HBO-app op de TV doet het geluid via de Sonos AMP het nu wel, zowel via de app van de TV (KPN box staat uit) als de app van KPN (via de KPN box dus). Lijkt er dus op dat de KPN-app voor het geluid gebruik maakt van de Samsung-app (ik had zonder de TV-app wel beeld, maar geen geluid).

Dank voor het meedenken!

Reageer