Skip to main content
Beantwoord

Multi-room luisteren en stereo met verschillende Sonos producten

• 24 maart 2025
  • 1 reactie
  • 13 Bekeken

Ik ben redelijk nieuw met Sonos, ik heb onlangs 2 Play 1’s aangeschaft.

Mijn doel is: door mijn hele appartement dezelfde muziek kunnen horen. Het liefst in de woonkamer meerdere speakers die stereo afspelen. Vraag 1: Kan dit als ik bijvoorbeeld nu twee ERA 100’s aanschaf en die koppel als groep met de Play 1’s, of vervalt dan de stereo optie van de twee ERA’s samen? 

Vraag 2: Zijn ERA 100’s + de Play 1’s genoeg voor een echt goede muziekervaring of is b.v. een FIVE of sub echt een must? Zijn soundbars hier nog een toevoeging of is dat echt meer interessant voor film?

Groetjes! Erin

Beste antwoord door Erooij

Meerdere stereoparen kan. Deze komen in de app in verschillende “kamers” te staan, maar dat kan 1 fysieke ruimte zijn. Middels groeperen combineer je dan die speakers.

Een soundbar is specifiek bedoeld voor tv geluid. Ik zou dit niet aanraden voor muziek alleen (kan wel). Wanneer je een soundbar combineert met surrounds, dan kunnen die surrounds weer niet apart als stereo gebruikt worden.

De beleving van een goede muziekervaring is puur persoonlijk en natuurlijk ook budgetgebonden. Natuurlijk zal het geluid uit 2 era 300’s beter klinken dan uit 2 era 100’s.

Bekijk origineel
Heb je hier een antwoord gevonden op je vraag?

1 Reactie

Forum|alt.badge.img+3
  • Rock Star
  • 4398 reacties
  • Antwoord
  • 24 maart 2025

Meerdere stereoparen kan. Deze komen in de app in verschillende “kamers” te staan, maar dat kan 1 fysieke ruimte zijn. Middels groeperen combineer je dan die speakers.

Een soundbar is specifiek bedoeld voor tv geluid. Ik zou dit niet aanraden voor muziek alleen (kan wel). Wanneer je een soundbar combineert met surrounds, dan kunnen die surrounds weer niet apart als stereo gebruikt worden.

De beleving van een goede muziekervaring is puur persoonlijk en natuurlijk ook budgetgebonden. Natuurlijk zal het geluid uit 2 era 300’s beter klinken dan uit 2 era 100’s.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ben je akkoord dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen