Kan iemand mij helpen, adviseren?
Ik heb in 01-2020 een Sonos Beam, plus een Move en 2 One's gekocht. De Beam ligt bij mijn tv en is vanaf het begin via HDMI-kabel op mijn Sony tv aangesloten (poort HDMI3 (ARC)). De 2 One's staan aan de andere kant van mijn huiskamer (links, rechts) en de Move in mijn open keuken. One's en Move aangesloten via lichtnet. Bij elkaar zorgen ze voor surround sound.
Ik heb een abonnement op Spotify en via mijn mobiele telefoon kan ik heerlijk op alle 4 Sonos boxen via surround sound naar muziek luisteren. Werkt perfect.
Ik zit al lang bij Ziggo. O.a. voor tv. Heb jarenlang een Mediabox XL gebruikt. Ook hier werkte de surround sound via de 4 Sonos boxen in combinatie met mijn tv prima op.
Dinsdagochtend 16 april jl. heeft een monteur van Ziggo bij mij thuis de Next Mini geïnstalleerd. Na de installatie adviseerde hij mij om alleen de afstandsbediening van Ziggo, die bij de Next Mini is geleverd, te gebruiken voor aanzetten en gebruiken van de Next Mini en mijn tv. Daar kan ik alles mee doen (Next Mini én tv bedienen). Toen ik 's avonds naar tv ging kijken, heb ik dus de tv aangezet met de afstandsbediening die bij de Next Mini zat. Ik kreeg alleen geluid via mijn tv. Geen geluid via de Beam, 2 One's en Move. Ik heb vervolgens met die afstandsbediening mijn tv weer uitgezet en daarna de afstandsbediening van mijn tv gepakt en daarmee mijn tv aangezet. Ik kreeg vervolgens een melding in het scherm van mijn tv wat er op neer kwam dat de “geluidsinstallatie actief was” (weet precieze tekst niet meer; melding ging heel snel).
Ik heb daarna met de afstandsbediening van mijn tv, mijn tv weer uitgezet en daarna opnieuw mijn tv aangezet met de afstandsbediening van de Next Mini. En nu hoor ik surround geluid uit de Sonos Boxen. D.w.z. uit mijn Beam bij mijn tv en uit de 2 One's aan de andere kant van mijn huiskamer, maar helaas (nog) geen geluid uit de Move, die in mijn open keuken staat. Dat is de enige box waar dus nog geen geluid uitkomt als ik mijn tv aanzet.
Is er iemand die weet hoe dit probleem op te lossen is? Zou er je zeer dankbaar voor zijn.