Vraag

Mijn sonos One blijft hangen op updaten


Mijn Sonos one schakelt niet in naast de Bram. Melding “Sonos one wordt geüpdatet “ maar dit duurt al gehele dag. Is dat gebruikelijk?


14 Reacties

Reputatie 7

Nee, dat is niet gebruikelijk. Wie is Bram?

Sorry voor de typefout: Beam !

Reputatie 7

Ik zou eens bellen met Sonos.

Ik heb hetzelfde gehad met de Play:1 en heb gebeld met Sonos. Het probleem ligt waarschijnlijk in het feit dat ik twee wifinetwerken heb. De oplossing was het andere wifinetwerk tijdelijk uitzetten en met een kabel de Sonos rechtstreeks aansluiten op de router van het wifinetwerk waar de Sonos op draait. Maar inderdaad: even bellen, want er komt nog iets meer bij kijken. Ik heb sinds een paar maand een andere internetprovider. Ik hoop niet dat dit probleem zich gaat voordoen bij iedere software-update.🤔

Reputatie 7

Wat is het nut van twee wifinetwerken cq. het met beide netwerken laten verbinden van je Sonos?

Dat heeft geen nut, is zelfs soms lastig naar nu blijkt. Maar ik heb er twee vanwege mijn woonsituatie. De Sonos heeft daar schijnbaar last van en dan moet je de tweede WiFi uitzetten 

Inmiddels lees ik dat de combinatie KPN - Sonos niet geweldig is. Ik ben de gelukkige bezitter van een KPN Experia box v12. 😐

Reputatie 4
Badge +1

Hey @Geertjan 

 

Ik heb de case er even bijgepakt.

Wat ik kan zien is inderdaad dat er een klein conflict was met een wifi versterker. 

Het probleem is nu wel volledig opgelost?

Ik heb geen wifiversterker, alleen een KPN Experia Box v12 en een tweede router/ wifinetwerk achter de woning, op zo’n 30 meter afstand. Het werkt momenteel wel, maar na de eerste melding viel het signaal wel weer weg. Ik verwacht dat het van korte duur is, aangezien de Sonos One herhaaldelijk wegvalt. Tsja, een Sonos Boost aanschaffen? Zijn de problemen daarmee zeker verholpen?

Reputatie 4
Badge +3

Ik heb geen wifiversterker, alleen een KPN Experia Box v12 en een tweede router/

Een tweede router is vragen om problemen, want hoe zouden de Sonossen weten met wie ze zich moeten verbinden?

Reputatie 7

Is het echt een router of een access point?

Ik heb geen wifiversterker, alleen een KPN Experia Box v12 en een tweede router/

Een tweede router is vragen om problemen, want hoe zouden de Sonossen weten met wie ze zich moeten verbinden?

Toen ik nog internet van Caiway had was dit nooit een probleem. Sinds ik KPN heb met een Experiabox is de Sonos vaak van slag/ kan geen verbinding maken met het wifinetwerk.

Is het echt een router of een access point?

Een router met apart wifinetwerk.

Reputatie 7

Misschien goed om je wifinetwerk eens te beschrijven (apparatuur, instellingen, afstanden). wellicht dat we er dan iets van kunnen zeggen. Nu blijven je omstandigheden voor mij vrij vaag.

Aan de andere kant: wij zijn gebruikers. Sonos kan meer zien. een diagnose maken als de One uitvalt en dan bellen met Sonos is misschien sneller.

Reageer