Beantwoord

meer geluid uit play 1 achterspeakers

  • 13 January 2019
  • 2 reacties
  • 306 Bekeken

mij ouders hebben een sonos set bestaand uit een playbar een sub en 2 play 1's en dit staat als een surround systeem gekoppeld een de tv.
Nu gaan ze wat minder horen en willen ze graag via de 2 play 1's harder geluid dan wat er in de surround functie uitkomt. Dus heb ik de 2 play 1's losgekoppeld en een stereopaar van gemaakt en van de 2 groepen 1 groep gemaakt. Dit werkt wel alleen de play 1's reageren niet als je via de tv het volume harder zet en ook als je de tv uitzet en weer aanzet dan zijn de groepen ook weer losgekoppeld.

Wat kan ik hier aan doen zodat alles als een groep op de tv reageert en meer volume uit de 2 achter speakers geeft.

gr bart
icon

Beste antwoord door Tim S 15 January 2019, 10:33

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

2 Reacties

Reputatie 7
Badge +2
Stereo speakers zijn er om muziek af te spelen, niet het geluid van de TV (ondanks dat de groeperen optie aanwezig is).
De surround speakers zullen het achter geluid laten horen zoals de film-maker dit in gedachte had, mits er daadwerkelijk Dolby Digital 5.1 word aangeboden, als de TV een stereo signaal geeft aan Sonos, dan zal je inderdaad waarschijnlijk weinig van de surround speakers vernemen.
Zie ook graag onze Community Post welke hier dieper uitleg over geeft.
Bedankt Tim voor je reactie was niet waar ik op hoopte maar het is niet anders?