Vraag

“Looproute” trueplay L-vorm kamer

  • 19 May 2020
  • 3 reacties
  • 287 Bekeken

Hi,

Als ik nou een 5.1 set wil tunen met trueplay hoe loop ik dan door de kamer? Ik heb op de begane grond een open keuken die in verbinding staat met de eetkamer en woonkamer. 
____________________
|                                  |
|              Keuken        | 

|                                  |__________________

|                                             Playbar         |
|         Eettafel                                             |
|                                                                  |
|_X_________________________Bank___X_ |

 

Op de X’s staan mijn One’s. Of is het beter om de linker One symmetrisch te plaatsen met de Playbar en de rechter One?

Maar terugkomend op trueplay, hoe loop ik nu door het huis?

 


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

3 Reacties

Reputatie 7
Badge +3

Goeie vraag. Zelf een heel ingewikkelde ruimte, waarbij ik mij dit ook steeds afvraag.

Persoonlijk zou ik hoe dan ook de linker speaker ook in de buurt van de bank plaatsen. Ook trueplay kijkt in eerste instantie naar de belangrijkste positie zijnde de bank. Na trueplay instellen valt mij ook op dat de eerste meetpositie (daar waar je normaal zit) het beste geluidsbeeld geeft. Dit is waarschijnlijk ook wel logisch. 
Verder kan je trueplay zo vaak doen als je wilt, dus je kunt al de loopmogelijkheden eens proberen. 
Eventueel kan je ook, voor muziek, nog een 3e one helemaal links plaatsen. 

Oké stel ik verplaats de linker One, loop ik dan alleen door het gedeelte van de woonkamer?

Dat zou nog te verklaren zijn doordat trueplay het geluid afstemt op de open ruimte aan de linkerkant. 
 

Reputatie 7
Badge +3

Gewoon alle loopmogelijkheden testen en steeds weer opnieuw luisteren wat voor jouw gevoel het beste resultaat oplevert.