Beantwoord

LG TV, Netflix, Sonos Playbar: ene keer wel geluid, andere keer niet

  • 25 January 2019
  • 6 reacties
  • 852 Bekeken

Ik heb nu een paar maanden een LG tv en ook al lange tijd een Apple TV. Wanneer ik Netflix wil kijken dan krijg ik sinds een week met enige regelmaat geen geluid meer uit de Playbar.
In de Sonos app zie ik staan: Geluid wordt niet ondersteund.

Als ik vervolgens de Netflix app op de TV of Apple TV opnieuw opstart krijg ik wel weer geluid.

Wat kan ik hier aan doen? Playbar, Apple TV en LG TV zijn up te date.
icon

Beste antwoord door Tim S 11 February 2019, 09:52

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

6 Reacties

Reputatie 7
Badge +2
Heb je dit vanuit beide de Netflix van de AppleTV, als ook via de Netflix app op de TV zelf?
Sonos kan alleen een Dolby Digital 5.1 signaal, of een Stereo signaal afspelen, mocht er iets anders aangeboden worden dan zal dit inderdaad niet afspelen op de Sonos soundbars.
Ja het is op beide apparaten. Het vreemde is dat dit maanden gewoon perfect gewerkt heeft maar nu ineens niet goed werkt.
Bij opnieuw starten van de app werkt het wel weer.
Ik heb een diagnose verzonden naar Sonos. Nr 1210147954

Nu valt namelijk tijdens het kijken het geluid ook ineens weg
Reputatie 5
Badge +3
Denk je wel voor je diagnose. Hieruit maakt ik op dat de Playbar af en toe te laat het geluid krijgt van je tv of hij krijgt geen geluid van je tv. Is het mogelijk op je Apple TV om de Playbar daar tijdelijk direct op aan te sluiten. Ik ben benieuwd of je dan nog het probleem hebt. Je zult dan geen geluid van je tv over de Playbar horen. Dit is puur een test.

Mocht het geluid nog altijd wegvallen, maak dan graag nogmaals een diagnose.
De Apple tv rechtstreeks aansluiten wil niet, daar zit namelijk geen optische aansluiting op
Reputatie 7
Badge +2
Zijn er toevallig andere TV's in huis waar je de Playbar op zou kunnen verbinden? Misschien een TV in de slaapkamer die je als test zou kunnen gebruiken?