Vraag

LG Magic Remote koppelen aan Playbar.

  • 14 January 2023
  • 4 reacties
  • 337 Bekeken

Hallo,

  • Ik probeer al een tijd mij LG Magic Remote te koppelen aan de Playbar. Ik heb de topic van een jaar geleden en het bijbehorende filmpje gekeken. Dit lijkt voor een groot deel te werken, maar bij het koppelen via de sonos app gaat het mis. Er moet dan 3x de volumeknop ingedriukt worden. Op dat moment kreeg ik visueel van de Playbar een reactie door een lampje, maar de app gaf aan ‘verbinding niet gelukt, probeer opnieuw’. 
    Uiteindelijk heb ik hem kunnen koppelen door dat te doen terwijl de tv uit stond. De afstandsbediening werkt op het moment dat ik muziek afspeel via de sonos app. Echter gebeurt er niets op het moment dat de tv aanstaat met geluid via de sonosbar. 
  • er komt dan ook géén visueel lampje (wel bij afspelen muziek)
  • ook niet als ik de afstandsbediening direct tegen de ontvanger van de playbar houdt (waardoor he licht van de tv als ruis geëlimineerd kan worden naar mijn idee.
  • de tv geeft wel een visuele reactie door +\- in beeld

Iemand nog een idee wat het probleem kan zijn?

Alvast bedankt!


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

4 Reacties

Reputatie 3
Badge +2

Hey @vdZM ,

Welkom op de Sonos community!

Alle Sonos soundbars hebben een infrarood signaal nodig van de afstandsbediening om gekoppeld te kunnen, bluetooth of radiofrequentie afstandsbedieningen werken niet. De LG magic remote zend standaard geen infrarood signaal uit, dit moet en kan worden omgezet om een koppeling te maken naar uw Playbar.

Hoe je het signaal kan overzetten wordt uitegelegd op deze pagina. Nadat het signaal is overgezet kan je de afstandsbediening nogmaals koppelen aan de playbar en zou deze gewoon moeten werken.

Hey @vdZM ,

Welkom op de Sonos community!

Alle Sonos soundbars hebben een infrarood signaal nodig van de afstandsbediening om gekoppeld te kunnen, bluetooth of radiofrequentie afstandsbedieningen werken niet. De LG magic remote zend standaard geen infrarood signaal uit, dit moet en kan worden omgezet om een koppeling te maken naar uw Playbar.

Hoe je het signaal kan overzetten wordt uitegelegd op deze pagina. Nadat het signaal is overgezet kan je de afstandsbediening nogmaals koppelen aan de playbar en zou deze gewoon moeten werken.

Hallo Dari,

Dank voor je reactie. Dit had ik in een andere topic ook gelezen en deze handeling heb ik gedaan.

Dit werkt tot de laatste stap. Bij het opnieuw koppelen van de afstandbediening in de sonos app, vraagt de app om 3x ‘+’ te drukken. Ik krijg dan visueel (lampje) reactie te zien bij de playbar, echter geeft de app daarna aan ‘niet herkend, probeer opnieuw’. Nadat deze melding gegeven wordt, krijg je ook geen visuele reactie meer van de playbar als je op de knoppen drukt. Bij opnieuw hetzelfde; tijdens het instellen reactie, foutmelding, geen reactie meer.

Reputatie 3
Badge +2

In dat geval zou ik eventjes contact met ons opnemen zodat wij uit kunnen lezen wat er gebeurd op het moment dat u op de volume knoppen drukt, en zullen wij vervolgens samen naar een oplossing zoeken.

Reputatie 7

@Dari W Totaal off topic: Fijn dat er nieuwe Sonos-medewerkers op de community reageren! Ik zie dat eerdere medewerkers en de medewerkers op het engelstalige forum een duidelijk Sonos-plaatje krijgen, zie bijvoorbeeld @Ditte  Kan jij dat niet ook doen? Dat maakt je positie veel duidelijker.