ik overweeg om de Arc ultra aan te schaffen. Zit alleen even met het volgende. Het kpn kastje ondersteunt dolby atmos en heeft een hdmi-aansluiting. Mijn tv ondersteunt dit ook door een earc, daarvoor is een hdmi aansluiting aanwezig. Omdat op de tv maar 1 hdmi aansluiting zit die earc ondersteunt vraag ik mij af hoe dit dan aan te sluiten. de Arc ultra heeft namelijk ook een hdmi-aansluiting.
Je TV-kastje kan op elke willekeurige aansluiting; de Arc Ultra moet op de eARC. Het KPN-kastje heeft geen eARC nodig voor Atmos, de soundbar wel (of in ieder geval HDMI-ARC).
Gaat het dan wel goed met de doorgifte vanaf het kastje van kpn voor wat betreft dolby atmos?
Wat verwacht je van Dolby Atmos via het kpn kastje? De gewone tv zenders doen helemaal geen Dolby Atmos. Je kan wel een abonnement op bijvoorbeeld Netflix nemen (Wel de duurste nemen) daar staan genoeg films op die het wel hebben.
Dat weet ik inderdaad. Maar de apps voor die streamingdiensten gaan via het kastje van kpn. Dus of ik zie het verkeerd als die niet dolby atmos ondersteund krijg ik niet het juiste geluid. Daarom dacht ik het beter te laten verlopen via de Apple TV. Maar dan moet er m.i. een switch tussen.
Ik maak zelf geen gebruik van de apps op het kpn kastje, ik gebruik liever de apps op de tv. Maar het zou dan moeten werken idd
Ik maak zelf geen gebruik van de apps op het kpn kastje, ik gebruik liever de apps op de tv. Maar het zou dan moeten werken idd
Daar had ik nog niet stil bij gestaan. Dat is eigenlijk een betere oplossing. Ga de apps die relevant zijn op de tv zetten. Dan is 1 earc-aansluiting voor alleen de soundbar voldoende.
Dat is inderdaad de handigste oplossing, ook voor de beeldkwaliteit. Dan moet je wel ook de afstandsbediening van je TV gebruiken in plaats van alleen die van KPN.
Ik begrijp je opmerking “Dan is 1 earc-aansluiting voor alleen de soundbar voldoende” echter niet helemaal. Eén eARC-aansluiting is altijd voldoende - je hebt namelijk maar één soundbar. De overige HDMI’s moeten minstens HDMI 2.0 zijn, maar hoeven geen eARC te zijn.
ARC of eARC zeggen enkel over welke draden in de HDMI-kabel audio getransporteerd word. Sonos gebruikt daarvoor het Audio Return Channel. Je TV-decoder niet. Daarom kun je de TV-decoder ook niet rechtstreeks in een Sonos soundbar prikken.
Bedankt voor de verduidelijking. Het is mij nu duidelijk dat alleen de earc aansluiting nodig is voor de soundbar en het dus niet uitmaakt als de appletv of het kpn kastje daarop aangesloten is.
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.