Beantwoord

koppelen van play1 aan beam

  • 18 January 2024
  • 19 reacties
  • 130 Bekeken

Badge

Goedenavond 

ik heb mijn play1’s gekoppeld aan mijn Beam (als surroudspeakers toegevoegd)maar als ik tv kijk is het enkel mijn beam waar er geluid uitkomt en niet mijn play1’s . In ons vorig huis ging dit nochtans . Zie ik iets over het hoofd dat er eventueel in de instellingen veranderd moet worden ? 
alvast bedankt voor het antwoord Mvg 

icon

Beste antwoord door Erooij 18 January 2024, 22:05

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

19 Reacties

Reputatie 7
Badge +3

Wat geeft de Sonos app aan op het scherm waar je het volume kunt regelen? Wat staat er onder “TV”?

Badge

Dolby Digital 5.1

Badge

 

Badge

Als ik muziek van Spotify wilafspelen is het ook enkel mijn beam die ik kan aanklikken 

Reputatie 7

Aanklikken in wat? Kun je een schermprint posten van hoe je systeem eruit ziet?

Badge

 

Reputatie 7
Badge +3

Je hebt 3 play 1’s zo te zien, verdeeld over een Beam met 2 play 1’s in de tv kamer en 1 play 1 in de woonkamer.

Dolby Digital lijkt goed. Dat zou dan betekenen dat het programma weinig achtergrond geluiden meestuurt. De surroundspeakers geven een ander geluid dan de Beam. Je kunt dit geluid eventueel iets aanpassen doo4 wat meer volume in te stellen voor de surrounds. (Klikken op TV-kamer LS+RS.

Wat bedoel je met muziek van Spotify? Speel je spotify vanuit de Sonosapp of vanuit Spotify?

Om uit zowel TV-kamer als Woonkamer muziek te krijgen moet je deze groeperen.
 

Badge

Normaal speel ik enkel op de spotify app maar heb hem nu geïnstalleerd in mijn Sonos app . Heb dit juist opgelost er lag iets niet aan in mijn instellingen 🙈

ik heb mijn volume zoals je zei op het luidst gezet maar er komt nog altijd geen geluid uit mijn play1’s 

Badge

Juist eens geprobeerd nu om muziek via Spotify af te spelen en nu gaat mijn beam +mijn 3 play1’s samen 

Reputatie 7
Badge +3

Door je laatste 2 reacties begrijp ik inmiddels niet meer wat er nu wel of niet werkt.

Badge

Met spotify lukt het om muziek door mijn beam en alle 3 de play1’s te horen maar met de tv komt enkel geluid uit mijn beam en niet door mijn play1’s 

Reputatie 7
Badge +3

Hoe is je Beam met het internet verbonden? Bedraad of wifi? Staat wifi aan op de Beam?

Reputatie 7

Je Beam en surrounds lijken goed geïnstalleerd - via Spotify werken de surrounds goed, de check die hierboven is genoemd kan zeker geen kwaad.

Ik zou ook eens een op Netflix of zo een actiefilm opzoeken en in een scene met veel bommen etc. nog eens luisteren.\

N.B. Wat is je verwachtingspatroon bij de surroundspeakers? Die zijn echt alleen maar voor wegvliegende helikopters, vogeltjes in een park en applaus bij concerten. Je moet er geen dialogen uit verwachten als hulp bij slechthorendheid bijvoorbeeld.

Badge

Alles is verbonden via wifi mijn beam is aan de tv met een HDMI kabel aangesloten , mijn verwachtingen zijn zoals je zegt vliegtuig of applaus of ontploffing maar zelfs dat hoor ik er niet door . Het rare is dat het allemaal werkt als er muziek speelt op spotify maar niet als we enkel tv kijken . Als het 1ne niet werkt zou het andere toch ook niet mogen werken of heb ik dat mis ? 

Reputatie 7

Als je niet hoort op je surrounds bij een actiefilm met ontploffingen en het systeem geeft 5.1 weer, zou ik eens met Sonos bellen.

Badge

Zal ik doen . Alvast bedankt voor de hulp . 

Reputatie 7

Je kunt het gesprek vast voorbereiden door op het moment dat jij iets van de achterspeakers had verwacht een diagnose te maken (even googelen hoe). Maak op dat moment ook even een schermprint van wat het systeem weergeeft.

Reputatie 7
Badge +3

Bij mij is er één zender die altijd een geweldig geluid over alle speakers geeft en dat is Discovery. Spraak komt daar prima van voren maar bij veel programma’s wordt de muziek via de achterspeakers gespeeld. 

Badge

Bij gewone tv programma’s werkt enkel mijn beam van mij en daardoor dacht ik dat het niet werkte , ik heb ergens gelezen dat gewone tv programma’s dit niet ondersteunen 🤷🏼‍♂️daarvoor ga ik misschien toch eens bellen naar Sonos om te vragen als dit klopt want in mijn tv instellingen staat ook alles juist geprogrammeerd. Maar bij Netflix werkt alles perfect in combinatie en een prachtig geluid zelfs 🥳 ik dank jullie alleszins voor de tips 😊