Beantwoord

koppelen era300 met arc en ziggo

  • 30 August 2023
  • 1 reactie
  • 244 Bekeken

Hallo community even een vraagje. Ik heb een Sonos Arc speaker staan die middels HDMI gekoppeld is aan mijn Samsung tv. Daarbij heb ik de afstandsbediening van de ziggo next box makkelijk kunnen koppelen zodat ik met de ziggo afstandsbediening de sonos arc kan bedienen qua geluid. En dan nu het probleem. Ik heb een sonos era300 erbij gekocht. Ik kan die in de Sonos app niet toevoegen als sub of surround speaker. Hij plaatst de era300 in een aparte kamer. Nu lukt het koppelen van de kamers wel in de app, dat is easy. Echter met de afstandsbediening van ziggo gaat alleen het geluid van de Arc omhoog en omlaag, het lukt met geen mogelijkheid om de Era300 erbij te koppelen. Jullie enig idee of tips hoe dit te doen? Hoor het heel graag!

icon

Beste antwoord door 106rallye 30 August 2023, 15:56

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

1 Reactie

Reputatie 7

Een “kamer” bij Sonos is een speaker of een gedefinieerde set speakers. Een soundbar met maar één extra speaker is niet zo’n gedefinieerde set. Daarom krijg je ze niet in één kamer (anders dan het begrip “kamer” bij Google bijvoorbeeld).

Alleen van een een “kamer” waarin de Arc verbonden is met twee Era’s, dus een surround set, kan het volume bediend worden met de afstandsbediening van een TV (of die van Ziggo). Jij hebt maar één Era en daarom beide kamers gegroepeerd. Dan kun je alleen met de Sonos app het volume van de groep wijzigen.