Beantwoord

koppelen beam aan one sl

  • 6 January 2024
  • 14 reacties
  • 137 Bekeken

ik heb een Sonos Beam gen 2 en daar regel ik het geluid met de afstandsbediening van de tv, nu heb ik twee Sonos One sl gekocht en krijg het niet voor elkaar om deze drie op de afstandsbediening te laten werken 

Weet iemand hoe ik dit kan doen bv draadloos?

icon

Beste antwoord door Erooij 8 January 2024, 16:18

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

14 Reacties

Reputatie 7
Badge +3

Hoe heb je de One SL’s aangesloten, als aparte speakers of als surrounds?

Als surrounds doen ze mee met de vol7me van de tv.

Zou je me kunnen vertellen hoe ik dit zou moeten doen

Als het kan stap voor stap ik moet nu het geluid met de sonos app daar heb ik de luidspreker bij de beam in een groep

 

Reputatie 7
Badge +3

Het je ze als surround geconfigureerd of als aparte “kamer”.

Dit zie je in de app wanneer je ze als surround hebt ingesteld.

In mijn geval is het een playbase, linker- en rechter surround en een subwoofer. 

Reputatie 7
Badge +3

Hier info hoe een surroundopstelling te maken https://support.sonos.com/nl-nl/article/add-surround-speakers-to-a-sonos-home-theater

zo heb ik het

Reputatie 7
Badge +3

Dat is dus een stereopaar. 
De vraag is dus wat je wilt. Wil je ze als surround instellen waarmee dit speakers worden die naast of achter de luisterpositie staan of wil je de configuratie houden zoals het is. Voor tv geluid kan je dan niet het volume met de afstandsbediening regelen en ook is er een kleine vertraging in het geluid wat voor een soort echo kan zorgen.

Bij een surroundopstelling heb je maximaal alleen omgevingsgeluiden uit de surrounds. Dit hangt dan weer af van welk geluid je tv naar Sonos stuurt.

Om er surrounds van te maken moet je eerst de stereo opstelling verbreken en ze dan 1 voor 1 als surroundspeakers toevoegen. Zie de link in mijn vorig bericht. 

De bedoeling is van mij dat ik het geluid van allen drie geluiddragers kan regelen met de afstandsbediening van de tv kan regelen.

Dus ik moet de one sl eerst verwijderen en dan opnieuw instaleren?

 

Hoe doe ik dit?

 

Reputatie 7
Badge +3

Dat staat allemaal in de link, je kan daar ook klikken op de tekst stereopaar scheiden.

oke eerst super bedankt kijk dit weekeind even of mij dit lukt

Reputatie 7

Als je de speakers toevoegt als surrounds wilt toevoegen (eerst even het stereopaar uit elkaar halen), zul je alleen surroundgeluid krijgen (vooral achtergrondgeluid als vogeltjes in het park, wegvliegende helikopters etc.). Is dat je bedoeling? Je kunt dan wel alle speakers met de afstandsbediening van de TV harder en zachter zetten. Als je de speakers groepeert kan dat niet, zoals je hebt gemerkt. Je hebt dan echter wel het volledige geluid - zij het met een vertraging van 70ms.

Dus als ik het goed begrijp kan ik als de speakers aan gesloten zijn als surround geluid niet harder zetten om de achtergrond geluid beter te kunnen horen.

En moet dan een keuze gaan maken wat ik fijner vind werken wat geluid betreft 

 

Of is er nog een foefje om dit wel te kunnen in surround geluid

Reputatie 7
Badge +3

Je kunt het iets bijregelen. 
 

 

oke en wat is het beste om bij te regelen 
volume van de tv of volume van de muziek.

Want ben al een beetje aan het schuiven geweest met wat je aangeeft maar krijg het niet goed voor elkaar heb ik het idee

Reputatie 7
Badge +3

Geluid voor tv wordt alleen gebruikt bij het kijken naar tv. Geluid voor muziek is alleen bij muziek streamen.

Besef wel dat het om achtergrond geluiden gaat bij tv kijken en dat eea sterk afhankelijk is van de uitzending, zender of streamingdienst. Ook hangt het af wat voor signaal de provider aanbiedt. Het meest effect zal je horen bij ontvangst van Dolby Digital 5.1 geluid. Je kunt bij de volumeregeling in de app zien welk geluidssignaal er binnenkomt. Bij stereo zal het geluid vrijwel uitsluitend van voren komen en valt er weinig bij te regelen.