Skip to main content
Vraag

kanaal scheiding

• July 26, 2026
  • 4 reacties
  • 25 Bekeken

de kanaalscheiding van de ultra arc is zeer minimaal er zouden eigenlijk front speakers bij moeten voor een beter geluid maar dat kan niet volgens sonos omdat er vertraging in het geluid zit .

mischien een update van de arc mogenlijk.

4 Reacties

Forum|alt.badge.img+3
  • Rock Star
  • July 26, 2026

Dat zal waarschijnlijk nooit gebeuren. Dit is nu eenmaal het principe van een soundbar, minder losse speakers.

Wanneer er 2 losse speakers bij zouden komen dan zouden de linker en rechter kanaal van de soundbar weer overbodig worden.

Wil je meer spreiding dan zal je weer naar een receiver moeten.

106rallye
  • July 26, 2026

Ik zie het nut er ook niet van in, maar je zou eens de Sonosequencer app kunnen proberen.

• Auteur
  • Novice
  • July 26, 2026

O.k. mee eens ,maar je kan wel meerdere subwoofers installeren , dus het is de keuze die je maakt ik zuo dan voor frontspeakers kiezen lijkt mij een betere keuze.

Forum|alt.badge.img+3
  • Rock Star
  • July 27, 2026

Meerdere subwoofers staat los van dit verhaal. Het geluid van een subwoofer wordt heel anders aangestuurd en is geen gericht kanaal. Wanneer Sonos twee frontspeakers zou toevoegen dan moet de techniek veranderen om dat aan te sturen. Je moet dan de frontspeakers van de soundbar uitschakelen en links en rechts op een andere wijze doorzetten naar de losse speakers. Dat gaan ze natuurlijk nooit doen omdat ze daarmee de techniek van een soundbar overboord gooien.

Zoals ​@106rallye aangeeft zou je sonosequencer eens kunnen proberen. De ervaringen zijn goed en daarmee bereik je wat je wilt.

• Auteur
  • Novice
  • July 27, 2026

Ga ik proberen