Vraag

kan tv geluid niet via de playbar werkend krijgen

  • 2 March 2020
  • 5 reacties
  • 427 Bekeken

Beste community,

sinds vandaag ben ik een trotse bezitter van een Sonos playBar. Dol enthousiast ben ik begonnen met installeren. Mijn huidige set up is een tv: 65DP602 van het merk TCL en een firestick 4K gebruik ik om mijn Netflix, YouTube etc aan te sturen. Deze zit aangesloten via HDMI (arc) poort op de tv. 
 

bij het aansluiten van de playbar krijg ik helaas de melding dat de playbar geen signaal vindt van de tv. Wel gek want er komt gewoon rood licht uit de optische uitgang en ik heb alle audio instellingen al geprobeerd maar geen enkel positief effect.

iemand nog ideeen? 
Ps ik heb ook al de optische kabel gewisseld voor een andere 


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

5 Reacties

Reputatie 7

Heb je tegen je TV gezegd dat hij geluid via de optische uitgang moet sturen in plaats van via zijn eigen speakers?

Er is helaas geen instelling die dit doet. Bij mijn vorige soundbar kon ik het volume van de tv op 0 zetten en dan kreeg de soundbar alsnog geluid door. 

Reputatie 7

De gebruiksaanwijzing is wel erg beknopt en zwijgt over het gebruik van de spdif: http://www.mediacenter.tcl.eu/uploads/common/TCL_MS86-EUM1DU_EN.pdf

Uit https://hifi.de/partner/tcl/erfahrungsbericht-p60-triplets begrijp ik dat er mogelijk bij het geluid een menupunt expertinstelling (of zo) is, waar je de spdif (optische aansluiting) wel mee kunt bedienen: “Das Menü für den Ton ist sehr überschaubar. Es gibt nur wenige Einstellungen wie zum Beispiel den Klangmodus, Night-Modus und ein paar mehr. Auch hier wieder der Punkt „Experteneinstellungen“. Hier verbirgt sich aber nichts anderes, als die Balance und wie der SPDIF-Anschluss zu handhaben ist (Auto, Aus oder PCM).”

Gaat wel om een andere TV van TCL.

Bedankt voor je reactie! Ik heb vandaaag de soundbar omgewisseld voor een andere omdat ik ook een constante hoge piep kreeg uit de soundbar. De nieuwe soundbar was zo geïnstalleerd en werkt wel meteen! Bedankt voor de reactie!

groetjes Vincent 

Reputatie 7

Mooi dat het gelukt is.