Beantwoord

Kan ik de Sonos Play:5 Gen1 aansluiten op mijn Beam met surrounds?

  • 25 January 2021
  • 5 reacties
  • 459 Bekeken

Ik wil graag een 2de hand Sonos Play 5 Gen 1 aanschaffen maar weet niet zeker of deze in mijn huidige setup past.

 

Ik heb 2 surround speakers en 1 sub aangesloten op de Sonos Beam.

Nu wil ik een Pick-up hierop aansluiten, maar dat is helaas bij deze boxen niet mogelijk.

Hier heb ik een Sonos Play voor nodig, maar vindt de nieuwste generatie Play 5 te duur hiervoor.

 

Mijn vraag.

Kan ik de Sonos play 5 gen 1 aansluiten op mijn huidige speakers?

enige waar ik deze speaker voor wil gebruiken is de Pick-up, maar wil natuurlijk wel dat als ik een LP afspeel deze over alle boxen gaat, en niet alleen de Play 5.

Is dat mogelijk? of krijg ik dan te maken met vertragen omdat dit een oudere box is?

Hoor het graag.

icon

Beste antwoord door Erooij 25 January 2021, 18:45

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

5 Reacties

Reputatie 7
Badge +3

Een groter probleem is dat de eerste gen 5 alleen op de S1 software van Sonos draait en deze wordt niet meer voorzien van updates (behalve noodzakelijke). Waarschijnlijk draait je systeem nu op S2 software en het zou zonde zijn om terug te gaan. S1 en S2 kan wel naast elkaar draaien, maar dan kunnen je platen alleen op de 5 gehoord worden. 
 

Was ik al bang voor. Bedankt voor je antwoord.

Sonos Connect ZP90 een optie?

 

https://en.community.sonos.com/what-to-get-228989/sonos-connect-w-sonos-beam-6822206

Klopt dat wat hier staat?

Reputatie 7
Badge +3

Geen ervaring mee, maar ook hier moet je opletten dan het minimaal een connectie 2e gen is, anders werkt die ook alleen op S1. Denk wel dat het moet kunnen werken. Volgens mij is de connectie inmiddels vervangen door de Port.

Wellicht dat er andere gebruikers zijn die hierop, uit ervaring/kennis, op kunnen reageren. 

Reputatie 7

Ik heb een Connect van na 2015 (dus S2-geschikt), die prima samenwerkt met mijn Beam en One’s. Zo kan ik mijn CD’s laten horen door het hele huis.