Beantwoord

Kan geen surround system maken

  • 6 June 2023
  • 18 reacties
  • 209 Bekeken

Hoi,

sinds kort heb ik 2 era 300 en een sub mini aangeschaft, maar ik kan ze niet koppelen aan mijn bestaande Beam oftewel ik kan er geen surround systeem van maken.

bij de optie surround speakers installeren krijg ik de melding: ER ZIJN 2 COMPATIBEL SONOS SPEAKERS NODIG OM surround speakers toe te voegen.

vreemd want de ERA 300 is geschikt voor een surround opzet!!.. wat kan ik doen?

m.v.gr Rehu

icon

Beste antwoord door Erooij 7 June 2023, 11:30

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

18 Reacties

Reputatie 5
Badge +3

Heb je de Beam gen1 of Beam gen2? Alleen de Beam gen2 is hiervoor geschikt.

Hoi Ronald22,

dank voor je reactie,

vreemd genoeg lukte het wel om met mijn vorige Sonos one & Sonos SL in combinatie met sub mini en de Beam wel een surround opzet te maken!.

Hoe kan ik zien van welke generatie de Beam is?

Reputatie 5
Badge +3

Als ik het goed heb is de Gen2 uitgekomen in Oktober 2021.  Als je die van jou er voor hebt gekocht is het een Gen1 

Reputatie 7
Badge +3

vreemd genoeg lukte het wel om met mijn vorige Sonos one & Sonos SL in combinatie met sub mini en de Beam wel een surround opzet te maken!.


Alles wijst op een Beam gen 1. Dat het met de one’s wel lukt is niet vreemd. De Era’s kunnen niet met de gen 1 gekoppeld worden, de rest wel. 

Aha, Dan klopt het dus, geweldig bedankt voor je support, TOP

Hoi, ik heb de Beam gen 2 aangeschaft maar helaas ik kan ze alsnog niet als surround speakers installeren, wat te doen ?

Reputatie 7
Badge +3

Hoe zijn de era’s nu geconfigureerd? Indien als stereo dan zal je die eerst moeten ontkoppelen en in 2 aparte kamers zetten. Van daaruit zou je ze dan in surround moeten kunnen plaatsen.

Reputatie 7

Staan de Era’s nog als stereoset gekoppeld? Dan moet je ze eerst ontkoppelen om ze aan de “kamer” van de Beam te kunnen toevoegen.

Ok, met ontkoppelen bedoelen jullie harde reset van de era’s en opnieuw toevoegen?

Reputatie 5
Badge +3

Nee geen harde reset doen! Je zou de ene speaker een andere naam kunnen geven dan de andere. Bijvoorbeeld links achter en rechts achter als ze maar niet meer als stereopaar gekoppeld zijn.

Ok top, ga ik doen

Het is gelukt, thanks allen TOP

Ik ben eigenlijk wel geïnteresseerd of het met de Beam 1 ook zou zijn gelukt. Sta op het punt om een setje era 300 aan te schaffen ivm een platenspeler. Hoef geen atmos, maar wil er wel op voorbereid zijn en koop dus liever niet de (grotere) five. Ze moeten mijn Symfonisk speakertjes toch wel kunnen vervangen?

Oei, goed dat ik dit forum heb ontdekt. (Sorry, zag later pas dat je jezelf even moet voorstellen🙈). Als je surroundgeluid wil, wat ook waarschijnlijk met de gen 1 beam gaat lukken, is het vrij gecompliceerd om een platenspeler oid aan te koppelen, de line in wordt onderbroken. Dan wordt het gewoon een era 100 en delen (multiroom) met de rest in de woonkamer. Dat zijn een beam gen 1, subwoofer gen 3 en 2 symfonisk boxjes. Misschien voor extra stereo wel een extra era 100.

Reputatie 7

Klopt. De directe 5Ghz-verbninding tussen soundbar en surround is niet retourgeschikt. Je weet dat je bij die Era 100 ook nog een adapter nodig hebt om de analoge ingang te kunnen gebruiken? De https://www.sonos.com/nl-nl/shop/sonos-line-in-adapter of die met en extra netwerk adapter: https://www.sonos.com/nl-nl/shop/sonos-combo-adapter

Klopt, ik heb de hele set besteld incl platenspeler daar zit het bij. Ben alleen bang dat ik zelf nog moet zorgen voor verloopstuk van de platenspeler kabel naar de jack 3,5 van de adapter. Dat kon ik nergens terug vinden…

Reputatie 7

Zoiets dus:

https://www.wifimedia.eu/nl/audioquest-hard-mini-rca-adapter.html?channable=0031586964003335383730363438bc&id=35870648&gclid=EAIaIQobChMIupy236DSgAMVDLTVCh3JuwtZEAQYAiABEgLjRPD_BwE 

of

https://www.wifimedia.eu/nl/audioquest-flx-mini-rca-adaptor.html?channable=003158696400333032313835353041&id=30218550&gclid=EAIaIQobChMI08fG_aDSgAMVF5GDBx1QJQYqEAQYAiABEgKiD_D_BwE 

Is nog van een goed merk ook.

Zit waarschijnlijk bij de platenspeler in. Heb wat unboxing video’s gezien