Beantwoord

Kan geen surround installeren

  • 24 September 2019
  • 8 reacties
  • 4833 Bekeken

Badge
Hallo,

Sinds enkele weken(trots) eigenaar van een aantal Sonos producten maar ik zit toch met 1 probleem.

De situatie is als volgt:

  • Twee Sonos one boxen in de huiskamer in de groep "huiskamer"
  • 1 Sonos one box in de eetkamer in de groep "eetkamer"
  • 1 playbar geplaatst onder de TV in de groep "huiskamer2"
Alle boxen doen het en ik kan ze naar gelang koppelen in de groepen.
Maar nu wil ik de de 2 one boxen uit de "huiskamer" surround koppelen met de Playbar maar dat wil maar niet lukken.

Voordat ik de foutmelding(en) opgeef is het misschien goed dat jullie aangeven hoe ik dit het beste kan doen. Moet ik starten vanuit de bestaande situatie en vanuit de groep "huiskamer2" (de groep van de Playbar) kiezen voor de optie "surroundspeakers toevoegen"?

Of moet ik eerst zaken verwijderen en de 2 one boxen nieuw toevoegen?

Hoe kan ik het beste starten en dan zal ik daarna de eventuele foutmeldingen hier melden?
icon

Beste antwoord door Tim S 26 September 2019, 09:06

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

8 Reacties

Reputatie 5
Badge +3
Het beste is om de one's uit de groep te halen en als nieuwe box te installeren.
Badge
Uit de groep huiskamer bedoel je waar ze nu inzitten? Dus als twee stand alones.
Reputatie 7
Badge +2
Via: Instellingen > Systeem > {Playbar Kamernaam}, kan je de surround speakers koppelen en ontkoppelen.
Weet dat we het groeperen van kamers het liefst alleen zien gebeuren op Muziek wat je in de app kan selecteren.
Het groeperen van TV-geluid naar andere kamers toe, kan helaas problemen met zich meebrengen.
TV-geluid is daarom eigenlijk alleen voor de Soundbar + mogelijk Sub en Surround speakers.
Zie voor meer informatie hierover, de volgende Community Post, waarin je naar beneden kan scrollen om "Groeperen van Sonos-kamers" uit te klappen.

Mocht je toch problemen blijven ervaren bij het daadwerkelijk koppelen van surround speakers, dan raad ik aan ons even te bellen waarin we onderzoek kunnen doen naar je netwerk en Sonos installatie.
Badge
Via: Instellingen > Systeem > {Playbar Kamernaam}, kan je de surround speakers koppelen en ontkoppelen.
Weet dat we het groeperen van kamers het liefst alleen zien gebeuren op Muziek wat je in de app kan selecteren.
Het groeperen van TV-geluid naar andere kamers toe, kan helaas problemen met zich meebrengen.
TV-geluid is daarom eigenlijk alleen voor de Soundbar + mogelijk Sub en Surround speakers.
Zie voor meer informatie hierover, de volgende Community Post, waarin je naar beneden kan scrollen om "Groeperen van Sonos-kamers" uit te klappen.

Mocht je toch problemen blijven ervaren bij het daadwerkelijk koppelen van surround speakers, dan raad ik aan ons even te bellen waarin we onderzoek kunnen doen naar je netwerk en Sonos installatie.


Bedankt voor je hulp en het plaatsen van de twee sonos boxen in dezelfde groep als de Playbar geeft inderdaad echo. Ik zal ze dus als surround boxen moeten toevoegen in de dezelfde groep als de playbar?

Maar kan ik ze dan ook nog apart als muziek boxen gebruiken of zijn ze dan alleen bruikbaar als surround boxen mee de playbar?
Reputatie 7
Badge +3
Dan zou je ze steeds weer opnieuw moeten instellen/loskoppelen.
Badge
🤔 Dat is toch een tegenvaller dan maar dat licht meer aan mezelf dan vrees ik. Ik heb graag een surround systeem voor het kijken van films maar heb ook graag goede muziek.

Om nu nog meer boxen te kopen is ook weer zoiets.
Even over nadenken 😅
Reputatie 7
Badge +3
Ik heb zelf een Playbase in combi met 2 play 1’s en ben juist zeer tevreden over het geluid bij het luisteren naar muziek.
Ik heb de audio op sfeervol staan voor het afspelen van muziek, misschien is het een mogelijkheid om deze op volledig te zetten en heeft dit dan jouw voorkeur. Het geluid voor en achter wordt dan gelijk gesteld. Een soort dubbele stereo. Zelf zit ik te dicht op de achterspeakers en vind ik dit te overweldigend.
Reputatie 7
Badge +2
In mijn eerder gelinkte Community Post, staat ook het kopje "Muziek vs TV" wat je kan uitklappen voor meer informatie.
Zo kan je de surrounds net zo harder mee laten doen als wat de soundbar aan de voorkant laat horen.
Mocht je de speakers echt fysiek willen verplaatsen naar een andere locatie, dan zul je ze moeten ontkoppelen als surround.
Lijkt me wat vervelend om ze steeds als surround te moeten koppelen en ontkoppelen als dat een dagelijkse bezigheid is.