Vraag

Issues with ARC since update 15.2.

  • 1 April 2023
  • 5 reacties
  • 84 Bekeken

Hi,

 

Sinds de update naar versie 15.2 werk de Sonos ARC niet meer goed met m’n LG TV. Elke paar minuten gaat de led op de ARC aan en geeft de TV een aantal meldingen: ‘WLAN kabel verbroken’, ‘Bedraad netwerk’ en ‘HDMI 2 beschikbaar’. Ook vervormd het geluid voor een paar tellen. 

Een week geleden werkte dit allemaal prima.

Het eerste idee is dat het een TV issue is. Echter: WLAN staan uit en er zijn geen overige veranderingen. De ARC heeft wel een update gehad. 

 

Als ik op de TV HDMI-CEC uit zet (SimLink) word deze weer automatisch aangezet als het hierboven beschreven gebeurt.

 

Kan ik mijn ARC downgraden naar de vorige software?


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

5 Reacties

Reputatie 7

Downgraden gaat niet bij Sonos. Als het weer voorkomt even een diagnose maken en bellen met Sonos om te kijken of er aan de Sonos-zijde iets mis is. Lijkt mij echter gezien de melding een TV-probleem.

Reputatie 5
Badge +3

Hier ook een LG tv gebruiker. De tv heeft de afgelopen tijd 2 updates gehad. Zelf heb ik nergens last van maar misschien kan dat iets zijn. 

Badge

@Ronald22 ik heb zelf ook een LG tv en durf de update niet uit te voeren. Update 3.34.80 had jij deze ook? Ik heb de G1RLA oled. Zojuist de update op Sonos gedaan en nu problemen met Bass geluid. 

ik heb persoonlijk een hekel aa FW updates.

Don’t fix it if it ain’t broken! 

Reputatie 5
Badge +3

De update 3.34.80 geeft hier geen problemen. Denk ook niet dat de update een probleem met je baas kan veroorzaken.

Reputatie 7

Afgezien van de wijziging in het geluid van de Arc, kun je niet altijd zien of er een probleem is dat met een firmware update wordt opgelost. Kan ook een veiligheidsprobleem zijn - Sonos devices zijn immers verbonden met internet.

Je kunt de updates ook op handmatig zetten en ze niet doen. Je moet dan echter ook alle updates op je telefoon uitzetten.