Beantwoord

Ipod speelt niet af op playbar na update S2

  • 27 December 2020
  • 4 reacties
  • 96 Bekeken

Na Sonos update van playbar kan ik de op mijn Apple iPod opgeslagen muziek niet meer afspelen op de playbar.
Ik heb zelf een uitgebreide muziekverzameling en wil geen gebruik maken van een streamingdienst.
Muziek nu overgezet op iPad met AirPlay mogelijkheid.
Kan ik een Sonos One (met AirPlay) koppelen aan mijn playbar en op die manier wel vanaf mijn iPad muziek afspelen over de playbar?
Mijn playbar is via de optical audiokabel met de tv verbonden.

 

icon

Beste antwoord door 106rallye 3 February 2021, 16:49

Bekijk origineel

4 Reacties

Reputatie 7

Die update was al eind augustus vorig jaar toch?

Je kunt Airplayen naar de One en die groeperen met de Playbar: https://support.sonos.com/s/article/3391?language=nl_NL

Waarom overigens niet Airplayen vanaf de iPod?

@106rallye 
Dank voor het antwoord. Moest ook controleren of mijn ipod (touch 6e gen) wel geschikt was te Airplayen.  Nu wil ik inderdaad een One SL (of 2) kopen en zo de playbar te koppelen.

Maar dan moet ik wel 100% zeker weten dat mijn probleem hiermee opgelost wordt.
Anders is het wel een hele dure grap.

 

 

 

Reputatie 7

Sonos On (SL)'s zijn Airplay-geschikt, dus dat lukt (AirPlay-audio naar Sonos streamen | Sonos). N.B. Sonos spreekt van groeperen, niet van koppelen. Meer over groeperen vind je hier: Kamers groeperen en groepen opheffen | Sonos 

Kortom: het moet lukken. Mocht je toch nog niet helemaal zeker zijn, dan zou je kunnen overwegen de speakers te kopen bij een leverancier die ze als het niet bevalt terugneemt. Sonos zelf heeft een 100-dagen programma, zo lijkt het: Terms of Sale | Sonos

@106rallye 

2 Sonos One SL gekocht. Werkt prima en zeer tevreden over het geluid. Nogmaals dank voor tips. 

 

Reageer