Beantwoord

Instellingen geluid op LG tv met HDMI-ARC

  • 6 March 2019
  • 8 reacties
  • 6176 Bekeken

Badge +1
Vandaag mijn Sonos Beam geïnstalleerd, verder nog geen Sonos aanwezig. Met de app in de Apple omgeving verloopt de installatie voorbeeldig en ook het geluid en de App op mijn iPhone en Macbook geven een hoge meerwaarde.
Veel onderwerpen in dit forum doorlopen. Toch blijf ik met de vraag wat voor een optimaal geluid de juiste instelling moet zijn. Zo lees ik dat PCM juist wel aan moet staan en bij een ander onderwerp weer niet. Ik kan eenkeuze maken uit de volgende (vele) opties op mijn LG TV. Graag advies hoe deze instellingen dienen te worden aangepast voor optimaal geluid op de Beam. TV signaal via glasvezel/Telfort/HDMI
Op dit moment staat het volgende ingesteld:
aansluiting: HDMI_ARC poort en Sonos kabel/ Magic sound Tuning: uit / DVT-audio instelling : aut (keuze is hier Dolby Dig / Dolby Dig plus, HE-AAC) / HV Sync aanpassing: aan / Bypass: uit / Simlink HCMI -CEC: aan / LG sound sync=optisch / Digitaal geluid: PCM
Wat zijn hier de optimale instellingen voor een optimale geluidsweergave is mijn vraag.
icon

Beste antwoord door sonosElzent 9 March 2019, 10:57

Bekijk origineel

8 Reacties

Reputatie 7
Badge +2
PCM is stereo, dus als je een andere optie dan PCM kan kiezen, is dit meestal beter voor het kwaliteit geluid, en ook zeker als je surround speakers zou toevoegen.
Zo zou je dus Dolby Digital kunnen kiezen waarin je mogelijk 5.1 surround sound zou kunnen ervaren als je dus ook die achter speakers erbij zou nemen.
Soms verzoeken we om PCM in te stellen om problemen uit te sluiten, bijvoorbeeld als iemand haperingen of stotteringen zou ervaren op een Dolby signaal.
Sonos kan alleen Stereo en Dolby Digital 5.1 afspelen.
Badge +1
Dank maar dan zijn de andere vele opties hiermee nog niet duidelijk, kan me toch voorstellen dat ze in het Sonos lab er wel een antwoord op weten. Ook op internet kan ik hierover niets vinden. Gewoon een lijstje met de meest optimale instelling gebaseerd op HDMI-ARC met Beam, zonder aanvullende spreakers.
Badge +1
Met de fraaie Sonos app heb ik nu ook zo veel muziek keuzes dat ik Spotify abo heb stopgezet, veel meerwaarde gekregen naast het goede geluid van de Beam. 😳
Badge

Goede dag Miss raar dat ik hier nu op reageer aangezien het 2 jaar geleden is dat je dit vroeg maar ik heb sinds 3 dagen de Sonos arc soundbar maar vind het geluid wat tegenvallen bij mij staat hij ook op pcm en krijg hem niet op dolby 5.1 ook ik heb een lg tv net nieuw nieuwste model maar ik krijg het geluid niet fijn zoals ik verwacht had kan iemand helpen..

 

Gr jeff 

Goede dag Miss raar dat ik hier nu op reageer aangezien het 2 jaar geleden is dat je dit vroeg maar ik heb sinds 3 dagen de Sonos arc soundbar maar vind het geluid wat tegenvallen bij mij staat hij ook op pcm en krijg hem niet op dolby 5.1 ook ik heb een lg tv net nieuw nieuwste model maar ik krijg het geluid niet fijn zoals ik verwacht had kan iemand helpen..

 

Gr jeff 

Ook ik ervaar dit probleem heel vervelend 

Reputatie 7

De omschrijving "krijg hem niet op dolby 5.1” geeft weinig handvatten voor hulp. Wat zijn de mogelijkheden op je TV en eventuele bronnen (en welk zijn dat), wat heb je zelf al geprobeerd?

Mijn probleem is dat het geluid erg zwak is en de geluiden ver weg klinken, ik had eerst de Bose 700 daar had ik het ook dacht dat het aan de soundbar lag, daarom voor de Sonos arc gegaan. Deze heeft ook deze problemen kan er dus vanuit gaan dat het aan de tv ligt. Help o help

Reputatie 7

Zonder antwoord op mijn hierboven geformuleerde vragen wordt helpen moeilijk.

Reageer