Beantwoord

ik wil mijn symfonisk koppelen aan mijn arc en one


Goedenavond allen,

 

ik heb vandaag de sonos Symfonisk speaker lamp gehaald.

nu heb ik in de woonkamer al een sonos arc sub en 2 one en wil daar deze 2 speaker lampen aan bij voegen. Nu krijg ik dit niet voor elkaar in de sonos app.

als ik de tv aan heb blijven de Symfonisk speakers helaas uit, doe ik iets verkeerd?

icon

Beste antwoord door Erooij 3 March 2023, 21:05

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

14 Reacties

Reputatie 7
Badge +3

Je kunt maar 2 speakers in surround plaatsen. De extra speakers komen in een aparte kamer en zal je bewust moeten groeperen met de surround. Bij tv-geluid kan dat een mogelijke vertraging opleveren bij de gegroepeerde speakers. 

Ze staan inderdaad als aparte kamer, hoe kan ik ze groeperen met mijn surround?

Reputatie 7
Badge +3

Misschien kan je hier wat mee.

https://support.sonos.com/nl-nl/article/group-and-ungroup-rooms

Reputatie 7

Je kunt twee Symfonisks ook al stereo set opzetten: https://support.sonos.com/nl-be/article/create-a-stereo-pair

Bij TV-geluid lopen gegroepeerde kamers wel 75ms achter.

Je kunt twee Symfonisks ook al stereo set opzetten: https://support.sonos.com/nl-be/article/create-a-stereo-pair

Bij TV-geluid lopen gegroepeerde kamers wel 75ms achter.

Ik heb de 2 Symfonisk lampen als stereopaar maar hoe laat ik ze nu samenwerken met de rest van mijn surround?

Reputatie 2
Badge +2

@Lume93 wat ik doe als ik mijn andere Sonos speakers met surround mee wil laten werken is in de Sonos app de betreffende speakers of kamers  “erbij groeperen” (de knop naast de volumeregelaar). Met dien verstande - en ten overvloede - dat je vertraging kunt horen. 

Reputatie 5
Badge +3

Voor surround geluid kun je maar 2 speakers gebruiken, een soundbar met 2 achter speakers en eventueel 1 of 2 subwoofers. Als je daar 2 symfonisk lampen bij zou voegen worden dat stereo speakers met een kleine vertraging wat niet mooi zou klinken. Meer lawaai is niet altijd mooier. Maar dat is persoonlijk.

 

Reputatie 7

Volgens mij legt @Erooij dat perfect uit: groeperen is de enige manier. Je kunt maar twee speakers in een surround kamer plaatsen en die heb jij al.

Jammer een miskoop dus

Reputatie 7
Badge +3

Dat is maar net wat je wilt. Groeperen voor muziek kan altijd.

Ik weet niet waar je de de lampen hebt staan, maar wanneer die achter de luisterpositie komen dan prima als surrounds en dan kan je de one’s elders in huis plaatsen.

 

Reputatie 7

En anders kunnen ze vast nog terug. Met iets meer onderzoek vooraf was dit te voorkomen geweest.

Reputatie 7
Badge +3

En anders kunnen ze vast nog terug. Met iets meer onderzoek vooraf was dit te voorkomen geweest.

Sta ik elke keer weer van te kijken hoe makkelijk, zonder enig onderzoek, er toch redelijk dure spullen gekocht worden. Kennelijk hebben we het veel te goed met zijn allen en kan het makkelijk.

Reputatie 5
Badge +3

@Erooij kan niet wachten op de nieuwe serie speakers! 

Reputatie 7
Badge +3

@Erooij kan niet wachten op de nieuwe serie speakers! 

Ik hoop dat hetgeen ik bezit, en waar ik lang over getwijfelde heb, nog vele jaren mee zal gaan. Ben zeer tevreden hoe het nu is en ben niet van plan mij “gek” te laten maken door de industrie.