Vraag

Ik krijg mijn Sonos Arc niet op mijn LG tv aangesloten.

  • 19 November 2020
  • 14 reacties
  • 4902 Bekeken

Ik heb een Sonos Arc gekocht en wil deze gebruiken op mijn LG tv (75UM7110PLB).

Volgens de Sonos 2 app moet dit lukken in ongeveer  2 minuten. Ik kom echter niet verder dat de test en krijg dan iedere keer “ARC-modus is niet verbonden". 

Bij het aansluiten van de Sonos Arc op de tv kreeg ik wel een zwart beeld met allemaal van die witte golfjes. Er is dus wel contact geweest.

Ik heb al van alles geprobeerd maar krijg het niet voor elkaar.

Wat ik heb geprobeerd:

  • Stekker van de tv eruit en er weer in.
  • Stekker van de Sonos Arc eruit en er weer in.
  • HDMI kabel eruit en er weer in.
  • HDMI kabel uit de HDMI arc aansluiting en in een HDMI aansluiting zonder arc gedaan (je weet maar nooit, toch).
  • Op de tv staat de Geluidsuitgang op HDMI ARC.
  • Op de tv staat de Simplink ingeschakeld.

De rest van mijn Sonos systeem (sub, 2x play:3) werkt wel goed met elkaar.

Hoop dat iemand mij met dit probleem kan helpen.

 

BVD Ons Mies


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

14 Reacties

Reputatie 7
Badge +3

Wat bedoel je met “een zwart beeld……..”? Je beeld zou niet mogen veranderen en moet gewoon het gekozen programma zijn. Heb je al een andere hdmi kabel geprobeerd? Speelt je Arc wel gewoon muziek? Zijn er andere apparaten aan je tv gekoppeld? Indien ja dan deze ontkoppelen en nog eens testen.

Al geprobeerd wat er gebeurt wanneer je de optische adapter gebruikt?

Eventueel de arc op een andere tv aansluiten om uit te sluiten of het probleem in de arc zit of de tv.

Wat bedoel je met “een zwart beeld……..”? Je beeld zou niet mogen veranderen en moet gewoon het gekozen programma zijn. Heb je al een andere hdmi kabel geprobeerd? Speelt je Arc wel gewoon muziek? Zijn er andere apparaten aan je tv gekoppeld? Indien ja dan deze ontkoppelen en nog eens testen.

Al geprobeerd wat er gebeurt wanneer je de optische adapter gebruikt?

Eventueel de arc op een andere tv aansluiten om uit te sluiten of het probleem in de arc zit of de tv.

Hoi Erooij,

mijn tv ging gewoon echt op zwart met witte, stil staande, golfende lijnen en na een paar minuten veranderde het patroon van de golfjes. Misschien een soort scherm beveiliging??

Andere HDMI kabel heb ik ook al geprobeerd.

De Arc speelt gewoon muziek af en de google assisteend werkt ook gewoon.

Ik heb een Ziggo box en een media player op mijn tv aangesloten. Het internet gaat via de kabel maar mijn Wifi staat ook gewoon in contact met mijn tv. Ziggo box is wel los gekoppeld geweest maar mijn media player niet. Zal ik morgen eens proberen.

Ik heb begrepen dat de optische kabel geen Dolby Atnos door geeft en dat is nou net waar ik gebruik van wiil maken. Maar kan het natuurlijk wel even proberen.

De andere tv's in huis hebben geen HDMI Arc aansluiting.

 

Bedankt voor je reacie.

Reputatie 7

Soms storen HDMI-aansluitingen op elkaar. Lukt het wel als je alleen de Arc aansluit op de HDMI-ARC?

Het zwarte beeld met de golfjes is het testbeeld van de Arc. Als je dat ziet heb je gekozen voor de HDMI-aansluiting waar de Arc op zit. Je krijgt alleen geluid als je voor een andere ingang of zender kiest - bij dit testbeeld zit geen geluid.

Erooij, 

Je gelooft het niet. Ik haal de HDMI kabel achter uit de Media Player (niet uit de tv want deze 75 inch hangt strak tegen de muur) en de Sonos Arc begint te spelen. Rara politiepet. 

Ik denk dat het probleem, op de één of andere manier, bij de Media Player (AC Rayan) ligt. 

Ik heb namelijk de HDMI kabels van de Ziggo box en de Media Player verwisseld en het geluid kwam gewoon uit de Arc. Toen ik de Ziggo box kabel in de Media Player stak stopte de Arc.

Dus nu heb ik het probleem dat ik mijn Media Player niet kan gebruiken. Hier had ik dus al enkele films op staan om naar te kijken met de Sonos Arc.

 

Erooij en 106rallye bedankt voor jullie reacties.

 

Gr. Ons Mies

 

 

 

Reputatie 7
Badge +3

Dit gaat echt om de zgn. Handshake problemen met hdmi. Je leest dit inderdaad vaak met mediaspelers. Ik heb geen idee of hier een oplossing voor is.

Wat je ook wel eens leest is dat je de stekkers moet plaatsen terwijl de apparaten van de stroom af is, dus stroomstekkers eruit. Geen idee of dit echt werkt, maar het is het proberen waard. 

Nee dat is niet gelukt.

5 seconden nadat ik de Media player aan zet stopt de Arc.

Handshake probleem, nooit van gehoord. 

 

Reputatie 7

Als je een via HDMI op de TV aangesloten apparaat aanzet, wisselt hij gegevens uit met de TV: “Hallo, ik ben blurayspeler X en ik kan 4k weergeven, maar geen HDR. OK, ik ben TV Y en ben verbonden met een Sonos die geen DTS kan weergeven”. Of zo. Die handshake kan misgaan en dan begrijpen ze elkaar niet.

Ik denk overigens dat dat niet jouw probleem is: je Media player lijkt te storen op de andere HDMI, mogelijk alleen op de HDMI-ARC. Dat kan aa de Media player liggen, maar ook aan je TV.

Als ik een film van de Media Player afspeel heb ik wel gewoon geluid via de tv

maar dus niet via de Sonos Arc. 

De Media Player heeft nog nooit problemen en de LG tv is pas nieuw. Ik zal eens bij

het bedrijf gaan informeren waar ik de tv gekocht heb.

 

Reputatie 7
Badge +3

Wat is de geluidsinstelling van de media player? Wellicht moet je het daar zoeken en geeft de media player een geluid door waar de Arc geen raad mee weet. Ik weet niet precies hoe dat bij deArc is, maar mijn playbase kan bijvoorbeeld geen DTS verwerken. 

Reputatie 7

Als ik de berichten op het Engelstalige forum zo lees, dan is soms het uitzetten van HDMI-CEC op het apparaat dat moeilijk doet het probleem. Evt. met een HDMI-blocker (als deze: LINDY 41232 - HDMI NON-CEC Adapter Typ A Stecker auf: Amazon.de: Computer & Zubehör).

Wat is de geluidsinstelling van de media player? Wellicht moet je het daar zoeken en geeft de media player een geluid door waar de Arc geen raad mee weet. Ik weet niet precies hoe dat bij deArc is, maar mijn playbase kan bijvoorbeeld geen DTS verwerken. 

De Arc geeft ook geen DTS door.

De Arc schijt er al mee uit als ik de HDMI kabel is de Media Player steek. Media Player staat op dat moment gewoon uit. Het is zelfs zo dat als de stroom van de Media Player is (stekker er uit) en ik de HDMI in de Media Player steek, de Arc ermee stopt... 

YES YES,

Via internet een HDMI CEC blocker/killer besteld en deze werkt perfect is samenwerking tussen de Sonos Arc en de Media Player. Het probleem zat dus in de Handshake.

 

Erooij en 106rallye bedankt voor jullie reacties en ik hoop jullie nooit meer nodig te hebben (niet lullig bedoeld).

Beste, Ons Mies waar heb je de HDMI CEC blocker/killer tussen gezet.

De mediabox HDMI of de sonos HDMI ?

Ik heb nl. het zelfde probleem met de Sonos Beam, en heb ook een HDMI CEC blocker/killer

besteld en hoop dat het helpt………….

Hierbij iedereen bedankt voor deze oplossing!

Reputatie 7

CEC is nodig voor Sonos, dus de CEC killer moet op de andere…..