Beantwoord

Ik kan Dolby Atmos niet inschakelen.

  • 5 May 2023
  • 5 reacties
  • 186 Bekeken

Badge

Ik heb een Samsung 55MU6470 en een Sonos ARC. De ARC is met HDMI verbonden op de HDMI-ARC uitgang van de televisie. In de instellingen van de televisie is Anynet+ ingeschakeld en heb ik bij ‘expertinstellingen’ gekozen voor Dolby Digital+

Als ik een serie kijk (Andor, Mandalorian) zie ik dat het in Dolby Digital Plus 5.1 wordt afgespeeld. Volgens mij voldoe ik aan de voorwaarden om het geluid in Atmos weer te geven, maar dit wordt dus niet weergegeven. 

Om te kijken naar Disney+ gebruik ik de app op de televisie. Het enige wat ik kan bedenken is dat de apps van de televisie verouderd zijn en het niet ondersteunen. Ik heb nog een oude Apple TV 4k (A1942) en als ik die aansluit krijg ik alleen maar PCM geluid.

Heb ik iets over het hoofd gezien?

icon

Beste antwoord door Ronald22 6 May 2023, 09:49

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

5 Reacties

Reputatie 5
Badge +3

Ik denk dat ik de goede tv heb gevonden, klopt het dat het een tv is van 2017? Ik denk dan niet de tv Dolby Atmos ondersteuning heeft.

Reputatie 7

In de handleiding, gevonden via https://www.samsung.com/uk/support/model/UE55MU6470UXXU/ komt het woord Atmos naar het lijkt niet voor…. 

Badge

Het is idd al een wat oudere televisie. Ik was in de veronderstelling dat het zou moeten werken omdat DD+ wel wordt ondersteund en dat ik op die manier ook Atmos kon ontvangen. Ik dacht dat te hebben gelezen in de reviews van de Arc.

 

Reputatie 7

Dat klopt in principe, maar dan moet je TV wel iets met Atmos doen.

Badge

Oke, duidelijk. Bedankt voor de hulp!