Beantwoord

Ideale setup Sonos apparaten wifi + LAN

  • 9 December 2022
  • 7 reacties
  • 161 Bekeken

Dag iedereen, 

Ik heb 6 Sonos apparaten waarvan 4 de mogelijkheid hebben om via LAN (via AP) aan te sluiten. Kan mij iemand vertellen hoe ik de speakers het best instel? Ik heb constant het probleem dat er bepaalde apparaten niet gevonden worden met de Sonos (S2) app. Dus momenteel zijn mijn apparaten verbonden met Sonosnet maar heb ik nog steeds hetzelfde probleem in vergelijking met de volledige wifi setup van vroeger.

 

Momenteel heb ik volgende setup:

 

Woonkamer

  • Playbar via LAN → wifi uit
  • Sub via LAN → wifi uit
  • 2x Bookshelf speaker ikea als surround via wifi

 

Keuken

  • Speaker lamp ikea via LAN → wifi uit
  • Bookshelf speaker ikea via LAN → wifi uit

Dus mijn vraag is: ik het aan te raden om verschillende apparaten via lan aan te sluiten en wifi uit te schakelen of mag ik enkel 1 apparaat bekabelen om sonosnet optimaal te gebruiken?

 

Alvast bedankt voor de reacties.

icon

Beste antwoord door Erooij 9 December 2022, 10:05

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

7 Reacties

Reputatie 4
Badge +3

Hoi Bart,

Het beste is om 1 speaker (dit mag geen surround-speaker of sub zijn) te verbinden met ethernet en de rest middels Sonosnet aan te sluiten. Dan moet je natuurlijk wel de wifi op alle speakers aan hebben staan. Ook is het aan te bevelen om voor iedere speaker een vast ip-adres te reserveren in je router, ipv de DHCP dit te laten bepalen.

Mocht je dan nog steeds last hebben van onvindbare speakers, kun je in de S2 app bij instellingen een ander sonosnet kanaal kiezen. 

Reputatie 7
Badge +3

Volgens mij moet je bij een surroundopstelling, ook al heb je de playbar via het Lan aangesloten, de WiFi op de playbar aanlaten staan. Dit omdat de surroundspeakers en sub hun signaal via de playbar krijgen.

Hoi @BartBr.

Ik heb alles bedraad UTP aangesloten.
Altijd goed geluid en nooit geen problemen.
Alleen de Sonos Roams niet, gewoon omdat het niet kan.😁

Hoi @BartBr.

Ik heb alles bedraad UTP aangesloten.
Altijd goed geluid en nooit geen problemen.
Alleen de Sonos Roams niet, gewoon omdat het niet kan.😁

 

Dag Simon, heb je de wifi van ieder toestel dan uitgeschakeld?
Thanx voor de tip

 

Grtn 

Bart

Hoi @BartBr ,
 

Dag Simon, heb je de wifi van ieder toestel dan uitgeschakeld?
Thanx voor de tip

Alleen op de ARC staat de WIFI aan.

Volgens mij moet je bij een surroundopstelling, ook al heb je de playbar via het Lan aangesloten, de WiFi op de playbar aanlaten staan. Dit omdat de surroundspeakers en sub hun signaal via de playbar krijgen.

Na wat opzoekwerk lees ik ook dat bepaalde mensen de wifi op de playbar aanzetten, anderen raden het dan weer af. Ik zal het eens moeten testen zo te zien.

Thanx voor de tip.

Reputatie 7
Badge +3

Wellicht wanneer je de surrounds via het LAN hebt draaien dat de WiFi niet aan hoeft. Zelf heb ik alleen de soundbar via het LAN lopen. Wanneer ik daarna de WiFi op de playbar uitzet dan heb ik geen geluid meer via de surrounds.