Vraag

Hulp nodig met indeling voor surround setup

  • 24 November 2017
  • 3 reacties
  • 1174 Bekeken

Goedemiddag,

Ik ben reeds in bezit van een Sonos Playbar, en wil graag mijn woonkamer verrijken met 2stuks van de Sonos Play:1, om zo een surround sound te kunnen configureren, als ook de muziek wat harder af te kunnen spelen.

In de bijlage een (heel lelijk opgemaakte) plattegrond van de begane grond in mijn huis. Hierop staat de huidige opstelling, waar weinig aan te veranderen valt.

Met 2 rode vierkantjes aangegeven waar ik in gedachte heb de play:1's op te hangen.
Aan de lange wand bij de eethoek heb ik helaas geen mogelijkheid wat op te hangen, want daar wordt de kamer niet mooier op, en is geen stroomvoorziening.

Nu is mijn vraag of iemand hier weet of het op deze manier haalbaar is om alsnog het gewenste effect te creeeren. En zoniet, hebben jullie toevallig andere ideeen om het op te hangen/neerzetten?



Alvast bedankt!

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

3 Reacties

Reputatie 7
Badge +2
Als ik de plattegrond zo zie, dan denk ik dat dit de enige mogelijkheid is. aangezien bij de eethoek verder geen speakers geplaatst kunnen worden.
Denk dat vanuit de bank naar de TV kijkende de rechts achter ( bij de hal ) misschien wat gek ervaren kan worden. Rechts achter word namelijk meer Rechts.
Als ik de plattegrond zo zie, dan denk ik dat dit de enige mogelijkheid is. aangezien bij de eethoek verder geen speakers geplaatst kunnen worden.
Denk dat vanuit de bank naar de TV kijkende de rechts achter ( bij de hal ) misschien wat gek ervaren kan worden. Rechts achter word namelijk meer Rechts.



Bedankt, Tim!

Zou het werken als ik die wat meer richting de lange muur richt?

En zou bijvoorbeeld trueplay misschien zo slim zijn dat hij dit compenseert met het volume tussen de 2, of verwacht ik er dan teveel van?

Anders zit er niets anders op dan het gewoon te proberen.
Reputatie 7
Badge +2
Zou de speakers wel gewoon naar de bank toe richten.
Trueplay is een mooie functie die inderdaad kijkt hoelang het duurt voordat de speakers er voor nodig hebben om het geluid op een bepaald punt af te leveren, en hoe het geluid tegen de muren aan kaatst voordat het bij jou uitkomt.
Dus zeker het proberen waard.