Vraag

Hulp nieuwe installatie

  • 22 September 2020
  • 0 reacties
  • 290 Bekeken

Badge

Hallo, 

 

Ik heb net de intrede genomen in mijn nieuwbouwwoning en na de aanschaf van een nieuwe LG 65inch B9 is het nu dringend tijd om de sonos installatie aan te schaffen. 

Maar ik weet niet wat ik wil of best doe. Vandaar dat ik dus graag even beroep doe op jullie inbreng.

 

Het gaat over een ruimte van B4.75xL7.2, onderaan voeg ik een foto bij ter verduidelijking. De effectieve opstelling van de salon/tv is wel meer naar onder/rechts toe. Dus verder verwijderd van het raam. 

De twee rode cirkels zijn mogelijke plaatsen om ‘ones’ te plaatsen op een vloerstandaard. 

 

Waar twijfel ik dus aan. 

  • Langs de ene kant wens ik graag een surround te creëren dus een beam/arc icm twee ones. Echter twijfel ik wat of dit wel interessant gaat zijn in deze ruimte aangezien ik pakweg op 1/1.5meter van de rechtse one ga zitten en pakweg 5/6 meter van de linkse one?  
  • Ik heb de Beam en Arc al eens kort gaan beluisteren en ja uiteraard is de Arc wat helderder/bassy/allround iets beter dan de beam, maar is het prijsverschil het waard? 
  • Toevoeging van de sub is inderdaad wel een immens verschil en hoor je duidelijk. 

Maar het ligt hem dus wat meer financieel om de goede combinatie te maken.

Ideaal is een Arc,sub en twee ones, maar 2096 is voor mij teveel van het goede. 

Of zou ik beter doen met andere combinaties zoals:

  • beam,sub, twee ones (1549)
  • arc, twee ones zonder sub omdat je met arc toch al wat bass hebt (1297)
  • arc, sub (dus zonder surround) (1698) 

Andere inbrengen of ideeën zijn uiteraard welkom.

Alvast hartelijk bedankt,

Gilles

 


Reageren op dit topic is niet mogelijk.