Hulp advies gevraagd/meedenken Sonos systeem kantoor met buitenruimte.

  • 4 January 2022
  • 11 reacties
  • 182 Bekeken

Badge

Hulp advies gevraagd/meedenken voor een sound systeem 

Voor de bovenste verdieping van het bedrijf waar ik werk, zijn wij op zoek naar een nieuw sound systeem. Ik heb even een plattegrond toegevoegd van de bovenste verdieping.
Het zijn 3 ruimtes waar helemaal panorama-view een balkon omheen zit met afdak.

Het liefst willen we dat je de muziek en buiten en binnen goed kan horen voor bijvoorbeeld een borrel. In de rechterkamer (met de bank) hebben wij 1 Sonos One speaker staan, maar dat is net een beetje te zacht s’avonds. 

Heeft iemand adviezen hoe we dit het beste kunnen inrichten? Hoeveel en welke sonos producten zou je adviseren? 


 

 


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

11 Reacties

Reputatie 6
Badge +3

Je kunt het heel ingewikkeld en duur maken maar ik zou simpelweg nog een of meerdere Sonos Ones er bij nemen en die mooi verspreiden door de ruimte. Je kunt deze bij een borrel buiten ook meenemen en tijdelijk buiten opstellen. Als het overdekt is, kunnen ze zelfs buiten blijven staan als je ze vergeet mee terug te nemen. Ik neem mijn Ones in de zomer altijd mee naar buiten bij het zwembad; ze zijn spatwaterdicht.

Voordeel is dat je telkens een One er bij neemt en bekijkt of het zo afdoende is, of dat er nog 1 bij moet.

Badge

Bedankt voor je reactie. We willen alleen liever niet de Sonos echt mee gaan nemen. Het ideale idee is dat de geluidssystemen vastgemaakt worden en dat er een controller (van brilliant bijv.) in de hal komt, zodat gasten / medewerkers zelf de muziek kunnen bepalen. 

Reputatie 6
Badge +3

Wat is je budget ? Je kunt het zo gek maken als je wilt, hoe duurder hoe mooier.

Badge

Max. 3000 denk ik? Ik heb niet echt een budget doorgekregen, maar het is voor een relatief belangrijk kantoor. Het zou dus wat slordig staan als er speakers los staan.

Reputatie 6
Badge +3

Paar vragen:

 

  • Ben je bereid om speakerkabel te verwerken ten behoeve van inbouwspeakers in het plafond of liever alles draadloos met opbouw ?
  • Heb je bv een systeemplafond ?
  • Met opbouw komen ze op hoogte te hangen met speciale beugels maar dat vereist een stopcontact op die plek; die zullen wellicht ook aangelegd moeten worden, kan dat ?
  • Kun je/wil je ook speakers buiten en kunnen die bv ook verwerkt worden in het afdak. Het is moeilijk in te schatten hoe goed of slecht geluid van binnen naar buiten doorklinkt. Kun je bv schuifpuien openen zodat er een optimale interactie is van binnen naar buiten ?

 

Badge
  • De sonos mogen wel zichtbaar zijn. Het plafond is beton, dus boren is niet echt een optie. Het liefst draadloos dus. Stopcontacten aanleggen is niet mogelijk, maar een verlengsnoer kan wel (wordt het natuurlijk niet heel chique, maar dat zou een optie kunnen zijn)
  • De glazen deuren / schuifpuien kunnen helemaal open, maar qua roken/kou is dat minder
Reputatie 6
Badge +3

In dat geval zou ik nog steeds bij Sonos Ones blijven en die in de uiterste hoeken plaatsen van de ruimte en dan met een Flexson plafondbeugel, ziet er superstrak uit. Stroomaansluiting is wel een vereiste. Eventueel zouden er nog een paar bij kunnen in andere hoeken als de ruimte onvoldoende gevuld wordt met geluid.

 

 

 

 

Reputatie 6
Badge +3

Je zult altijd een afhankelijkheid hebben van stroomkabel (bij opbouw) of speakerkabel (bij inbouw). Dus daar zul je over na moeten denken wat er (on)mogelijk is.

Reputatie 7

Is het bedrijfsnetwerk geschikt voor Sonos en de Brilliant controller? Op de meeste bedrijfsnetwerken kunnen devices elkaar namelijk niet “zien”. De Sonos-apparaten onderling en de controller hebben dat echter wel nodig……… 

En volgens de site werkt de controller van Brilliant sowieso niet in Europa? Zie https://www.brilliant.tech/products/brilliant-control-single-switch-smart-lighting-smart-home-control?variant=white&utm_campaign=Welcome%20Series%2C%20Email%20%231%20%28R6KpLk%29&utm_medium=email&utm_source=Welcome%20Series%20%28KL%29%20Giveaway&_kx=12eYC1ecAhRueofeYRZ4RRzrqzVR-nZZSh_n6cJdSJYZHgxNzvqXIy1iktx3SPfs.LJzKng

“Will this work in the UK or other countries?

 

No, our initial products are made for 120v, not the 240v standard that is present in the UK and many other countries.”

 

Badge

@106rallye 

Ah wat stom, daar had ik nog helemaal niet naar gekeken. Bestaat er iets anders dergelijks?

Reputatie 7

Zoiets? https://violet-ultra.co.uk/product/smartswitch-lite-uk-eu/

Ik heb er geen ervaring mee. Een iPad aan de wand kan misschien ook….