Vraag

Horizontaal of verticaal bij 5.1 opstelling

  • 5 December 2017
  • 2 reacties
  • 1866 Bekeken

Op de website van Sonos staat onderstaande over het horizontaal of verticaal neerzetten van Play 3 boxen.

Speakerstand
De Sonos PLAY:5 (gen2) en PLAY:3 kunnen in meerdere standen worden neergezet (horizontaal en verticaal) wat enige flexibiliteit biedt met betrekking tot hun plaatsing.

Horizontaal: De aanbevolen oriëntatie voor een enkele speaker. Deze stand levert de beste audiokwaliteit omdat stereogeluid over een breder klankbeeld mogelijk wordt gemaakt.
Verticaal: Hoewel het verticaal positioneren van de speaker voor bepaalde ruimtes nodig is, moet worden opgemerkt dat stereoweergave in deze stand niet mogelijk is. De speaker speelt monogeluid af.

Nu heb ik 2 Play 3 boxen die ik als surround boxen gebruik bij mijn playbase.
Bij de 5.1 surround opstelling staat dat je de Play 3's zowel horizontaal als verticaal kan plaatsen.

Nu is mijn vraag wat is de beste positie bij een surround opstelling, Horizontaal of Verticaal??

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

2 Reacties

Reputatie 3
Badge +2
Dit zal niets uitmaken, omdat ze, indien ze als stereopaar gekoppeld zijn, per stuk dus een mono signaal uitsturen.
Reputatie 7
Badge +2
De speaker zal ervaren of deze Horizontaal of Verticaal staat, en hier zijn geluid iets op aanpassen.
Verder kan ik niet melden wat er beter zou zijn, dit is uw persoonlijke ervaring.
Dus zou zeggen, speel er een beetje mee, zet ze eerst Horizontaal neer, en daarna Verticaal, en plaats de speaker uiteindelijk zoals u het 't beste vind klinken.