horizon

  • 8 December 2014
  • 16 reacties
  • 3123 Bekeken

Reputatie 2
Goede avond
Ben al een tijd opzoek naar een goede installatie. Nu kwam ik op dit forum met sonos in aanraking en van horen zeggen.

Nu ben ik al een tijd aan het lezen maar het valt mij op dat de sonos moeilijkheden heeft met aansluiten van de horizon box.

IK las dst als je de box aansluit dat de stemmen niet goed singroniseren en dat het geluid hakkelt.
Is dat. Probleem al verholpen ?

Gr rob

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

16 Reacties

Reputatie 4
Badge +3
Welkom op het forum, rob laarman!

het valt mij op dat de sonos moeilijkheden heeft met aansluiten van de horizon box.

Nog nooit gehoord van problemen bij het aansluiten van een Sonos-component op een UPC Horizon box. Staat ook niet in de hall-of-shame.
Reputatie 2
ben zopas overgestapt naar UPC 60MB internet en kreeg dus ook een nieuwe modem mee nl de Cisco DPC/EPC3925. Ik heb een router Netgear en heb gewoon de router kabel verbonden een van de 4 (gele)network slots. Ik krijg Sonos dus niet aan de praat, maar als ik het probleem van de vorige vraagsteller lees ligt dat dus blijkbaar aan die Cisco modem. Ik ben geen IT-er dus zou U me kunnen zeggen wat ik dan precies aan UPC moet vragen/zeggen ( ik begrijp dat bridging jargon niet echt dus graag lekentaal aub ;-))?Ik moet hen blijkbaar een modem vragen zonder routing functie - de Cisco EPC 3212 ?? zoals member Jelletb aangaf- , Ik veronderstel dat die mijn internet 60MB snelheid aankan ... Heb dus ook al 5 uur verloren om alles te proberen en te resetten etc etc tot ik dit forum vond. Trouwens mijn Mac Time machine wordt ook niet meer gevonden ... zal wel ook aan die nieuwe modem liggen dan ...
Zou de member JelleTB even kunnen aangeven hoe lang hij op die nieuwe modem heeft moeten wachten? Heel hartelijk dank en sorry voor het niet echt technische taaltje .. ben een doe het zelver en los veel zelf op maar het jargon .. tja ....

*
Dit las ik, ik ben er niet zo in thuis vandaar de vraaag
* #4*****

*Nov 15th, 2012, 11:13 PM

Avee*

Moderator

*
Reputatie 2
Welkom op het forum, rob laarman!



Nog nooit gehoord van problemen bij het aansluiten van een Sonos-component op een UPC Horizon box. Staat ook niet in de hall-of-shame.


Had wel gelezen dat het geluid hapert
Reputatie 2
Ok had het toch echt gelezen, nu een volgende vraag kan ik er een ps 4 en een cd speler op aansluiten voor film?
Reputatie 4
Badge +3
kan ik er een ps 4 en een cd speler op aansluiten voor film?

Ik begrijp de vraag niet goed en ik weet niet hoe je een cd-speler voor film zou kunnen gebruiken. Heb je al op de site van Sonos gekeken?
Reputatie 2
Heb nog niet op de site gekeken van sonos. Maar de bedoeling is dat ik er een ps 4 op aan sluit op de soundbar. En een cd speler voor films te kijken
Reputatie 4
Badge +3
de bedoeling is dat ik er een ps 4 op aan sluit op de soundbar. En een cd speler voor films te kijken

De Playbar vraagt een optische aansluiting, een cd-speler kan op diverse manieren aan verscheidene Sonos-componenten worden aangesloten. Ik adviseer je om op de site je te informeren naar wat mogelijk is.
Reputatie 2
Badge +1
ben zopas overgestapt naar UPC 60MB internet en kreeg dus ook een nieuwe modem mee nl de Cisco DPC/EPC3925. Ik heb een router Netgear en heb gewoon de router kabel verbonden een van de 4 (gele)network slots. Ik krijg Sonos dus niet aan de praat, maar als ik het probleem van de vorige vraagsteller lees ligt dat dus blijkbaar aan die Cisco modem. Ik ben geen IT-er dus zou U me kunnen zeggen wat ik dan precies aan UPC moet vragen/zeggen ( ik begrijp dat bridging jargon niet echt dus graag lekentaal aub ;-))?Ik moet hen blijkbaar een modem vragen zonder routing functie - de Cisco EPC 3212 ?? zoals member Jelletb aangaf- , Ik veronderstel dat die mijn internet 60MB snelheid aankan ... Heb dus ook al 5 uur verloren om alles te proberen en te resetten etc etc tot ik dit forum vond. Trouwens mijn Mac Time machine wordt ook niet meer gevonden ... zal wel ook aan die nieuwe modem liggen dan ...
Zou de member JelleTB even kunnen aangeven hoe lang hij op die nieuwe modem heeft moeten wachten? Heel hartelijk dank en sorry voor het niet echt technische taaltje .. ben een doe het zelver en los veel zelf op maar het jargon .. tja ....

*
Dit las ik, ik ben er niet zo in thuis vandaar de vraaag
* #4*****

*Nov 15th, 2012, 11:13 PM

Avee*

Moderator

*


Ik heb thuis ook de EPC3925 modem/router en die werkt prima met een play5 en 2x play3. De play5 aangesloten op de EPC3925 (bekabeld) en de rest draadloos; 1x keuken en 1x slaapkamer. Zelden tot nooit verbindings problemen.

Ik zou zeggen, gewoon proberen. Het is afhankelijk van de firmware versie van de EPC3925.
Welkom op het forum, rob laarman!



Nog nooit gehoord van problemen bij het aansluiten van een Sonos-component op een UPC Horizon box. Staat ook niet in de hall-of-shame.


Ik heb het al eerder gepost dus wel degelijk, althans bij mij, geluidsproblemen als je de optische uitgang van de Horizon direct op de playbar aansluit. Let wel; de box moet dan wel op Dolby staan maar dat lijkt me logisch anders heb je gewoon stereo en gaat dit verhaal niet op.
Monteurs van UPC kunnen er niets mee, de optische uitgang wordt namelijk niet door UPC ondersteund. Op de askSonos site zijn er meerdere threads over te vinden.
Nu alleen nog een oplossing...
Reputatie 2
Ik heb het al eerder gepost dus wel degelijk, althans bij mij, geluidsproblemen als je de optische uitgang van de Horizon direct op de playbar aansluit. Let wel; de box moet dan wel op Dolby staan maar dat lijkt me logisch anders heb je gewoon stereo en gaat dit verhaal niet op.
Monteurs van UPC kunnen er niets mee, de optische uitgang wordt namelijk niet door UPC ondersteund. Op de askSonos site zijn er meerdere threads over te vinden.
Nu alleen nog een oplossing...



Hoe zou ik dat wel aan moeten sluiten. Dan zou het beter zijn als ik naar wat anders ga kijken.
Hoe zou ik dat wel aan moeten sluiten. Dan zou het beter zijn als ik naar wat anders ga kijken.

Wist ik het maar. Ik heb sinds gisteren een nieuwe TV die wel echt optisch 5.1 doorgeeft. Dus de Horizonbox via de TV naar de Soundbar.
Probleem nog steeds aanwezig. Hopelijk dat een nieuwe software versie van Sonos het oplost.
Voorlopig anders maar niet Dolby aanzetten.
(nogmaals, bij films via een blurayspeler en gewoon muziek luisteren geen centje pijn)
Reputatie 2
Je geeft het al zelf aan. Via andere bronnen geen enkel probleem, maar als het de UPC box is wel.

Zoek eens op de UPC forum op Dolbu Digital, kom je veel lotgenoten tegen