Skip to main content

Ik heb een sonos playbase en play 1 achterspeakers. Onlangs sonos amp gekocht voor mijn eigen top luidspekers van Canton. Het geluid is uitstekend als ik muziek afspeel echter als ik de tv aanzet is het geluid heel hol. Niet om aan te horen (TV luidspekers staan uit) Ik heb Sonos gebeld en volgens hun klopt dat en is dat niet te veranderen: lijkt mij een slechte zaak voor zo'n dure versterker.

Iemand een suggestie? 

TV geluid gaat bij Sonos uitsluitend goed via een soundbar en daaraan gekoppelde surrounds. Ook bij het groeperen van extra speakers ontstaat er een soort echo wat het holle geluid veroorzaakt. 
Sonos zelf is daar ook altijd vrij duidelijk over.

Erooij, bedankt voor je reactie! Ik ben er al een hele tijd mee bezig. Zelfs bij de klantenservice van Sonos kwamen ze niet met deze oplossing. Dus de Sonos amp teruggestuurd...Ik was al van plan de Sons Arc soundbar aan te schaffen. Maakt het nog iets uit welke soundbar?

Welke soundbar is natuurlijk afhankelijk van budget, wensen (waar luister of kijk je naar), grote van de tv en plaatsingsmogelijkheden.

Zelf heb ik nog een oude Playbase omdat ik verder niets kwijt kan.

Bedenk wel dat het bij Sonos momenteel voor tv-kijken beperkt wordt tot een soundbar, sub en 2 surrounds. Alle extra speakers die je toevoegt zullen voor een echo zorgen bij tv kijken.

Ok dus dat is ook niet de oplossing helaas. 

Iets meer uitleg. Een “kamer” in Sonos is een speaker of een vastgestelde set speakers. In zo’n “kamer” kun je dus geen speakers meer toevoegen. Wel kun je speakers (of in jouw geval een Amp) in een nieuwe extra “kamer” zetten, die je kunt groeperen met de TV-kamer. Groeperen zorgt echter voor een vertraging van 75Ms bij TV-geluid - bij muziek ook, maar dan wordt het geluid gesynchroniseerd, wat bij TV-geluid tot verschil met het beeld zou leiden.

Reageer