Beantwoord

Hoeveel cm tussen arc en tv

  • 17 January 2024
  • 4 reacties
  • 225 Bekeken

Goedenmorgen,

 

Wij gaan een tv meubel ophangen van 35 cm hoog. De bovenkant van het tv meubel komt op 60cm vanaf de vloer te hangen.  Nu gaan we daar boven de lg tv ophangen. Wij zitten nog te twijfelen om de arc gewoon op de kast te leggen of op te hangen. Mochten we hem op willen hangen hoeveel cm moet er dan tussen arc en meubel zitten en tussen arc en tv?

 

Alvast bedankt 

icon

Beste antwoord door 106rallye 17 January 2024, 08:05

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

4 Reacties

Reputatie 7

Sonos zegt dat dit over, zie https://www.sonos.com/nl-nl/guides/arc

  • Er moet (minimaal) 102 mm zitten tussen de bovenkant van de soundbar en de onderkant van de tv (als je de soundbar onder de tv plaatst).
  • Zet hem niet verticaal of op zijn kant neer.
  • Zorg ervoor dat de touch-toetsen omhoog gericht zijn.

Gezien het feit dat de Arc geen naar onder stralende speakers heeft, hoeft er geen ruimte tussen het meubel en de Arc te zitten - je mag hem er immers ook op leggen.

 

Top dan gaan we vanmiddag eens kijken wat we nou mooier vinden.

 

Qua geluid maakt het niet uit of je hem ophangt of dat je hem de kast laat liggen. Had iets gelezen over dat er in de muur beugel een magneet zit waardoor de arc het geluid aan zou passen? En niet onbelangrijk wat zijn jullie ervaringen hiermee en wat raden jullie aan ophangen of laten liggen?

Reputatie 5
Badge +3

Als je de mogelijkheid hebt zou ik hem ophangen. Ik heb hem zelf ook hangen en klinkt super!

Reputatie 7

Dat is alleen met de Sonos beugel. Ik zou eerst de hoogte voor de TV bepalen (zie bijvoorbeeld https://www.hellotv.nl/info/advies-hoe-hoog-moet-ik-mijn-tv-ophangen?gad_source=1&gclid=CjwKCAiAkp6tBhB5EiwANTCx1JCZoK3S-2BuJ4G4VrkCqnGMALFhsER8LCCMhH0svJ47dvOvLI_dHRoCeVwQAvD_BwE) en dan kijken of de Arc er nog onder kan worden opgehangen of dat hij wel op de kast moet. Daarna eens proberen of neerleggen niet gewoon goed bevalt, ook als er wel ruimte is om hem op te hangen?