Skip to main content

Hallo,

Ik wil de Apple TV verbinden met een Era 100 en dat de audio sync ook werkt. Dus dat moet dan niet via Bluetooth maar via Airplay. Maar ik kan nergens een simpele uitleg vinden.

Groet,

Gerard

Ik denk niet dat dat kan. Zie je de era wel in je Apple TV configuratie als externe speaker?

In mijn beleving ontvangt de Apple TV alleen signalen en zet deze het door via HDMI naar een aangesloten tv. Is ook niet iets wat Sonos ondersteund. 

Hoi, ik zie alles en kan hem connecten met AirPlay en Bluetooth. Maar ik krijg niet de audio gesynced met de lippen. Die Apple TV blijft het geluid afspelen via de HDMI kabel. 

Ik denk dus hetzelfde wat jij schrijft. Mamar ik kan bijna niet geloven dat de audio niet gesynced kan worden tussen Apple TV en Sonos kunt hangen. 

Het is een bekend fenomeen dat geluid niet synchroon loopt wanneer beeld en geluid apart verwerkt moeten worden. Dit is ook niet zo vreemd omdat de Apple TV beide signalen separaat moet gaan verwerken en versturen. Je zult echt met een soundbar moeten gaan werken, waarbij zowel het beeld als het geluid naar de tv verzonden worden, van waaruit dan het geluid rechtstreeks doorgaat naar de soundbar. 

Reageer