Vraag

Hoe krijg ik geluid bij het kijken van een dvd?

  • 28 December 2019
  • 10 reacties
  • 1693 Bekeken

Hoi allemaal sinds kort ben ik in het bezit van een Sonos systeem en heb voor in de woonkamer 2x play 5 1x sub en 1x soundbar voor aangeschaft dit werkt overigens perfect.  Nu komt het als ik dvd wil kijken en ik sluit en hdmi kabel aan tussen tv en dvd krijg ik wel beeld geen geluid. Weet iemand hier een oplossing op of ben ik echt gebonden aan de amp?


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

10 Reacties

Reputatie 5
Badge +3

Welke soundbar heb je? En is deze ook  aangesloten op je tv?

Ik heb de playbar en is met een optica kabel aangesloten op me tv

Reputatie 5
Badge +3

Dan moet je eens kijken bij de instellingen van je tv zelf, daar staat waarschijnlijk iets niet juist. Sonos speelt af wat het ontvangt.

Duik maar eens even in je geluidsinstellingen van je tv.

Laat maar weten als het gelukt is.

Veel succes 👍

Reputatie 7
Badge +3

Of de geluidsinstellingen van de dvd speler staat niet goed. Sonos kan geen dts geluid aan.

Goedenavond heren ik heb de instellingen van de tv nagekeken maar wat ik ook aan pas er veranderd niks.  Op de dvd speler kan ik ook niks aanpassen.  Zou het kunnen komen doordat de dvd speler van mijn vorige surround set was (merk  Harman kadon) allemaal losse componenten en dat deze alleen in combinatie daarmee te gebruiken is? 

Het is gelukt de instelling op de dvd speler bij set up hebben we de speaker op PCM gezet. 

 

Mannen bedankt voor jullie hulp

Reputatie 5
Badge +3

Leuk te horen dat het werkt 👍

Pcm is stereo en ga je wel geen 5.1 surround hebben.

Als je zo tevreden bent over het resultaat kan ik je enkel nog veel luisterplezier toewensen, en een fijn eindejaar 🙂

Reputatie 7
Badge +3

Ik heb mijn dvd speler in de setup op Bitstream ingesteld bij geluiddoorvoer hdmi. Mijn Sony tv geeft dit dan goed door. Ik moet wel zorgen dat ik geen dts of HD=geluid kies bij het afspelen van de dvd of blu-ray. 

Difke dat is wel gek want ik hoor toch echt wel geluid uit al me boxen dat kan toch werken bij 5.1 surround of heb ik dat mis?

 

Erooij Bitstream pakt hij bij mij juist niet daarom staat hij nu op PCM.

 

 

 

 

Reputatie 7
Badge +3

Je kunt zien in de app, bij info over mijn systeem, wat Sonos ontvangt. Aan de andere kant gaat het, zoals Difke ook aangeeft, hoe je het zelf ervaart. 
Heb je toen hij op bitstream stond wel in de dvd zelf gekozen voor een niet dts signaal?