Beantwoord

hoe kan ik nog mijn tv geluid gebruiken ook?

  • 2 August 2019
  • 5 reacties
  • 329 Bekeken

Badge
Hey, ik Heb vandaag beam en 2 sonos play 1 gekocht. Zeer tevreden. Maar bij mijn vorige Yamaha surround kon ik ook nog mijn tv speakers gebruiken en nu niet meer.
Is dit nog mogelijk met de beam?
Ik vind dit gewoon handig bij gesprekken in films die in vergelijking minder luid zijn dan bij de actie in films. De actie scènes gaan keihard door de sonos Beam en de speakers maar de gewone conversaties en gesprekken zijn zeer stil. Kan ik mijn tv speakers dan nog gebruiken of niet (is om geluiden conversaties en actie geluiden ietwat op hetzelfde niveau te houden) of is dit geluidsverschil op een of andere manier aan te passen.

Of hoe kan ik mijn afstandsbediening nog gebruiken om mijn televie speakers te regelen? Want volume op mijn afstandsbediening werkt enkel op de sonos. Kan ik de sonos niet via de sonos volume regeling doen en mijn tv via míjn afstandsbediening?
Sonos zit bye the way in de hdmi arc. Heb ook optical ingang. Is dit misschien een oplossing?

Bedankt
icon

Beste antwoord door Difke 3 August 2019, 15:25

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

5 Reacties

Reputatie 5
Badge +3
je tv speakers zal je moeten selecteren in je tv instellingen. Je Sonos systeem zal in jouw geval automatisch het geluid van je tv overnemen.
Je kan eens experimenteren met de ‘nachtmodus en spraakversterking.
Badge
Hey Difke, bedankt voor je reactie.

Waar vind ik de optie "spraak versterking"

bedankt
Reputatie 5
Badge +3
Waar je het volume kan regelen in de Sonos app staat links een maan en rechts een dialoog icoontje. De maan is nacht modus en het dialoog icoontje is spraakversterking. Werkt wel enkel als je tv kijkt, niet als je muziek afspeelt.
Badge
bedankt!
Reputatie 5
Badge +3
Graag gedaan,
Geniet ervan 👍