Hoe kan ik Dolby Atmos op Arc eens proberen?

  • 30 January 2021
  • 6 reacties
  • 487 Bekeken

Er is al veel over geschreven, maar ik vind geen antwoord op mijn vraag.

voor ik overga naar een (duur) abonnement zou ik graag dolby atmos eens ervaren via mijn Sonos Arc.

ik beschik over een LG gx tv (uit 2020) dus met e-arc aansluiting (maar blijkbaar geen content beschikbaar)

netflix (basis abonnement en dus geen dolby atmos)

iPhone en iPad.

Tidal abonnement, maar vermits ik geen android toestel heb of Apple TV, dus ook geen atmos.

wat me een beetje verbaast, is dat Sonos zelf op zijn toestellen niet een paar samples zet. 

Maar dus mijn vraag: hoe kan ik dolby atmos eens ervaren?


6 Reacties

Reputatie 6
Badge +3

 

Maar dus mijn vraag: hoe kan ik dolby atmos eens ervaren?

Ik denk maar even hardop:

  • Een Blu-ray speler lenen ? en een film in Atmos
  • Een Atmos filmbestand op een USB stick zetten en via de TV afspelen
  • Toch een mediaspeler aanschaffen, bv Nvidia Shield, dat zou mijn aanrader zijn
Reputatie 7

Een maand je Netflix verhogen (en daarna weer verlagen)? Primevideo een maand proberen (gratis volgens mij)? Een maandje Disney+ afsluiten (en daarna weer opzeggen)?

Badge

Op YouTube staan vele dolby Atmos filmpjes welke je kunt bekijken, en een goede indruk kan geven.

Persoonlijk vind ik het beslist de moeite waard om het uitgebreidere Netflix abonnement te nemen..

Geluid is echt top!


 

 

 

Reputatie 7

Ook al staat het er op Youtube vaak bij, ik vraag mij af of de app op je TV dat meegeeft  naar de soundbar. Ik meen gelezen te hebben dat Youtube zelfs geen 5.1 doet.

Reputatie 7
Badge +3

YouTube is altijd stereo. Speel maar wat af waarvan je denkt dat het 5.1 zal zijn en kijk in je Sonos app. Hier zal je altijd zien dat het geluid stereo is.

Op YouTube staan vele dolby Atmos filmpjes welke je kunt bekijken, en een goede indruk kan geven.

Persoonlijk vind ik het beslist de moeite waard om het uitgebreidere Netflix abonnement te nemen..

Geluid is echt top!


 

 

 

Dank voor de suggestie, maar dit had ik al eens geprobeerd. YouTube geeft helaas geen DolbyAtmos signaal. Het vreemde is dat Dolby er zelf een video heeft waarbij je het verschil zou kunnen proberen. Misschien is dat in andere landen wel mogelijk.

Reageer