Hoe instellen dat TV geluid niet automatisch op de Beam wordt afgespeeld

  • 26 November 2023
  • 3 reacties
  • 78 Bekeken

Hallo,

Sinds gisteren een Beam gen2 aangesloten op tv. Zodra ik de tv nu aanzet, gaat het geluid van de tv via de Beam. Hoe stel ik in dat dit niet automatisch gaat, maar dat ik dat zelf kan kiezen? 


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

3 Reacties

Reputatie 7

Via HDMI-CEC detecteert de TV de aangesloten Beam. Als je dat niet wilt moet je HDMI-CEC uitzetten op je TV en weer aan als je de Beam wil gebruiken.

Blijft de vraag: waarom zou je in vredesnaam het geluid van je TV-speakers terugwillen?

Goedemorgen 106rallye,

 

Hartelijk dank voor je reactie.

Ik heb een Sony Bravia TV (OLED XR-42A90K), waar de mogelijkheid op zit om het geluid te kiezen; TV speakers of Audiosysteem. Helaas werkt dit niet omdat het Audiosysteem (Beam) automatisch voorrang lijkt te krijgen. Wat ik ook instel, dit krijg ik niet anders.

Het geluid van mijn TV is prima en bij veel televisieprogramma's vind ik he prettig om het geluid gewoon uit de TV te krijgen. Vandaar mijn vraag.

Reputatie 7

Ieder zijn ding. Belangrijker is dat het systeem niet zo bedoeld is. Daarom kan het alleen uit via een wat diepere ingreep in de systeeminstellingen van je TV: HDMI-CEC oftewel Bravia Sync uit.