Beantwoord

Het nieuwe arc

  • 7 May 2020
  • 6 reacties
  • 501 Bekeken

Reputatie 2

Beste sonos, jullie hebben een nieuwe basmodule en playbar op de markt gebracht. 

Ik heb zelf een playbar, basmodule en 2x de nieuwe sonos one allemaal uit 2018.

Stel ik vervang alleen mijn playbar kan ik dan ook het geluid over dolby atmos laten afspelen of moet dan ook mijn basmodule vernieuwd worden?

Of komt er nog een upgrade (kastje met extra speakers) zodat het net de huidige set mogelijk is. 

icon

Beste antwoord door Erooij 7 May 2020, 18:49

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

6 Reacties

Reputatie 7
Badge +3

Dit is een gebruikers forum van Sonos, waarbij gebruikers elkaar proberen te helpen. Sonos leest wel mee, maar antwoord kan dan wel op zich laten wachten.

Dus hierbij een reactie van een gebruiker: de Arc is gewoon te combineren met alle zgn. S2 generatie apparatuur en dat is wat jij bezit. Je zult m.i. niets merken of je nu de oude of nieuwe sub hebt. De geluidsbeleving van beide subs zou hetzelfde zijn.

Reputatie 2

Oké, dus door alleen de playbar te vervangen en niet de sub zou je het geluid op dolby atmos kunnen zetten?

 

Reputatie 7
Badge +3

De aansturing vindt plaats vanuit de Arc. Het aantal en de plaatsing van de speakers in de soundbar heeft invloed op de Atmos beleving, daar heeft de sub verder weinig mee te maken. Overigens ook de eventuele surroundspeakers niet.

Reputatie 2

Tnx, dat dacht ik zelf ook. Maar een bevestiging is altijd wel fijn voordat ik mijn playbar op marktplaats ga zetteb

Reputatie 7
Badge +3

Het is een behoorlijke uitgave voor een gesimuleerde Atmos omgeving. Een echte Atmos maakt natuurlijk o.a. gebruik van losse plafondspeakers. Persoonlijk zou ik de Arc bestellen met de mogelijkheid van retour zodat je altijd nog kan terugvallen op je playbar. 
De vraag is natuurlijk ook wat je aan te streamen materiaal met Atmos hebt. TV uitzendingen hoe dan ook niet. Ik vraag mij dan ook af hoe dat dan zou klinken met de Arc. Veel zal ook afhangen van hoe de huiskamer eruitziet. TruePlay kan niet alles compenseren. 

Reputatie 2

Goede tip om hem op proef te kopen en het verschil te horen tussen de playbar en de arc. 

 

Tnx