Skip to main content

Hi! 
 

ik wil in mijn thuisbioscoop een geluidsupgrade, dus Sonos Ray gekocht om geluid van mijn BenQ beamer die ik afspeel met Google TV af te laten spelen. Optische kabel erbij mét verlengstukje (Toslink), plastic dopjes eraf, geluid beamer zelf uit, Google TV ingesteld. Helemaal klaar voor, popcorn al warm maar… niks! Geen geluid! Vele frustraties en vele uren verder… nog niks! Wie helpt me uit de brand? Wat mis ik hier? Wat heb ik nodig zodat ik die popcorn op kan eten met geluid bij de film?

Heb je alle stappen hieruit gevolgd?


Zeker, maar ik krijg telkens een foutmelding dat er geen signaal is gedetecteerd

 

op mijn tv zonder koppelstukje werkt het perfect dus daar ligt het niet aan


op mijn tv zonder koppelstukje werkt het perfect

Dan ligt het voor de hand om uit te gaan van een niet-functionerend koppelstukje. Waarom gebruik je dat koppelstukje?


Dat dacht ik ook, maar die heb ik nodig om voor de audio uitgang van de beamer. Daar past het originele kabeltje niet op want het is een andere uitgang. Ik zie alleen na veel speurwerk geen andere opties dan zo’n koppelstukje, weet jij misschien iets?


Om welke beamer gaat het? Op welke audio out heb je de Sonos aangesloten staan?


Het is deze beamer https://www.google.nl/aclk?sa=l&ai=DChcSEwix-t-apJj-AhXABgYAHayyD-8YABANGgJ3cw&sig=AOD64_2KAxhV6AL89FQWGNUL_Ngcan8aOg&ctype=5&q=&ved=2ahUKEwin59mapJj-AhVkwAIHHRCNCkEQwg8oAHoECAEQLQ&adurl=

er is maar 1 audio out, het type zou ik niet weten 🙈 een rond stekkertje.. 


Ik weet niet wat voor verloop je nu gebruikt, maar er bestaan omvormers van mini-Jack (wat het lijkt te zijn maar moeilijk te zien) naar optisch.

Ook bestaan er omvormers om het beel en geluid te splitsen. Deze komt dus tussen de HDMI aansluiting en de bron.

Zelf geen ervaring of dit wel of niet werkt.


De Audio uit van je projector lijkt geen optische aansluiting, maar een minijack. Je dient dus inderdaad, zoals @Erooij als zegt dit signaal om te vormen naar optisch.


We horen graag of je dit gelukt is.


Hallo Bas,

Ik vroeg me af of het bij jou lukt/gelukt is, want ik heb ook al vanalles geprobeerd en niets lukt. Vandaag net mijn mini Jack/toshlink kabel ontvangen en ook zo krijg ik geen geluid door mijn sonos Ray..


En hoe had je dan gedacht het signaal van elektrisch om te vormen naar elektronisch?