Skip to main content

Ik heb een philips tv. Die heeft diverse ARC verbindingen maar bij het uitzetten van de tv blijft de beam aan. Tv gereset, beam gereset, groep sluiten etc allemaal geprobeerd. 

Maar nu gaat snachts de tv random aan of de  Ambilight. Tv staat ingesteld op auromatisch uitschakelen na 90 minuten maar dat wordt ook overruled. 

Het kan toeval zijn maar sinds ik de beam niet meer via hdmi verbonden heb, lijken de problemen opgelost. 

Heeft iemand dit al.eens meegemaakt?

Ik begrijp de start van je probleem niet helemaal: “Die heeft diverse ARC verbindingen maar bij het uitzetten van de tv blijft de beam aan.”

Wat hebben die ARC verbindingen (meerdere HDMI-ARC aansluitingen, waarvan je er één gebruikt voor de Beam?) met het aanblijven van de Beam te maken? En waarom is het aan blijven van de Beam een probleem? Wat versta je onder aan blijven?

De Beam hoort nooit compleet uit te gaan. Hij blijft stand by, maar gaat naar enige tijd in een soort bespaarstand.

En in de app kan je aangeven dat het ledlichtje standaard uitstaat.

Wanneer de beam volledig uit zou gaan dan wordt het onmogelijk om direct muziek te streamen naar de beam. Deze moet dus altijd een verbinding hebben om communicatie mogelijk te maken.

Maar er lijkt dus een probleem in de communicatie tussen de hdmi-poorten. Ik ken de Philips tv niet, maar kan je deze communicatie (het aan en uitschakelen) niet in één van de menu’s van de tv uitzetten?

Bedankt voor de responses. 

De reden dat ik Arc benoemde is omdat ik normale hdmi heb, en 2 soorten arc. Weet niet of dat een philips ding is. 

Ik weet dat de beam altijd standby is maar hij blijft nu aan. 

Probleemvraag is dus eigenlijk of iemand de ervaring heeft dat een beam een tv lijkt aan te sturen.

Om je vraag te kunnen beantwoorden is het wel goed als ik je systeem begrijp.

Hoezo “twee soorten ARC”. Bedoel je ARC en eARC?

Hoe zie je dat de Beam niet in ruststand staat? Waarom denk je dat de Beam de TV aanstuurt en niet andersom?

Volgens mij bedoelt hij dat het tv geluid aan blijft als de tv uit staat, waarschijnlijk geeft de tv decoder nog geluid door.

Dat zou inderdaad bijzonder zijn. En een deel van de oplossing zou dan zijn om de decoder uit te zetten?

Reageer