Beantwoord

HDMI ARC werkt ineens niet meer

  • 8 September 2019
  • 8 reacties
  • 8253 Bekeken

Badge
rare situatie.:

ik heb mijn speakers op de nieuwe Sonos AMP aangesloten, via HDMI Arc loopt alles al maanden goed.
TV aan en meteen gaan de speakers aan.

Nu merkte ik gisteren ineens dat de speakers niet meer aangaan en het TV geluid via de TV liep. In de App alles bekeken, de speakers werken wel als ik gewoon muziek speel.
HDMI kabel er uit, alles opnieuw aangesloten. De Sonos wordt herkend door de TV, maar geluid loopt niet via de Sonos.
Rara: ik heb er niets aan veranderd en ineens deze situatie die ik nu niet opgelost krijg.

Iemand een Tip:
bedankt
icon

Beste antwoord door lando1971 11 September 2019, 13:53

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

8 Reacties

Reputatie 5
Badge +3
Als je zeker bent dat alles nog goed aangesloten zit kan je de audio instellingen van je tv ook nog eens controleren. Omdat je wel nog muziek kan spelen maar geen tv geluid hebt, zou het mss kunnen dat er daar iets mis gaat.
Badge
bedankt voor je reactie. Helaas heeft het niet geholpen.
wat me wel opviel is dat de Sonos nu niet als Sonos in de TV bekend is, maar als Home Theater systeem.

zou dit iets kunnen zijn ?
Reputatie 5
Badge +3
Hier in de tv instellingen staat het ook als Home Theater Systeem weergegeven, dat lijkt me wel normaal.
Als je tv kijkt en dan in de Sonos app onder het kopje ‘bladeren’ tv kiest, wat hoor of zie je dan?
Badge
ik hoor niets, krijg de melding.. aansluitingsfout.
dan start er een wizard, maar die geeft geen oplossing.

en het rare is dus dat er niets is veranderd aan de aansluitingen. HDMI.ARC staat aan,
Reputatie 5
Badge +3
Anders morgen best even contact opnemen met de support dienst, daar kunnen ze in je systeem duiken en zo het probleem opsporen, zo ben je direct op de hoogte van waar het schoentje knelt.
Badge
ga ik doen. dankjewel
Badge
opgelost en eigenlijk te simpel 😉.
HDMI-CEC uitschakelen, daarna weer inschakelen. Stroom van de TV af en weer erop.
De AMP begon meteen groen te knipperen en alles werkte weer.

De Sonos helpdesk medewerker zei dat dit veelal bij Samsung TV's voorkomt. hij onthoudt de setting niet ofzo.
Gelukkig werkt het weer.
Reputatie 5
Badge +3
Fijn te horen dat je weer kan genieten van je systeem 👍