HDMI 2 arc, LG TV, aansluiting geeft geen geluid naar Sonos Arc.

  • 18 March 2023
  • 3 reacties
  • 445 Bekeken

Hij heeft het altijd gedaan maar geeft nu geen geluid meer. Andere HDMI cabel geprobeerd maar dat helpt ook niet. Op tv is als je HDMI 2 inschakeld wel te zien dat hij verbonden is met sonos. De instellingen van geluid bij mij LG oled staan op optisch/HDMI Arc, daar is niets in veranderd. 

Gisteren avond gaf hij nog wel het geluid maar kon ik het volume via de app en afstandsbediening van de tv niet meer regelen. Toen ik hem daarna de tv uit had gezet en de volgende ochtend weer aan deed hij het niet meer. 

 

Weet iemand de oplossing? 


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

3 Reacties

Reputatie 3
Badge +2

Hey @Huib Naaijkens , welkom op de Sonos Community,

Op dit moment is het onmogelijk te zeggen waar je probleem vandaan komt. Geen audio uit een home theater product kan velen oorzaken hebben. Als de soundbar niet het juiste of geen signaal ontvangt speelt het niks af. Ik zou in dit geval zeker adviseren om eventjes in te bellen naar onze technische support.

Dan kunnen wij samen aan de hand van een diagnose uitlezen waar het misgaat en hoe wij het op kunnen lossen.

Wat je eventueel ondertussen kan proberen is om nogmaals de TV setup stappen door te lopen in de app via instellingen > systeem > [kamer van de Arc] > TV setup. Mocht dat niet lukken zal het in ieder geval extra duidelijkheid verschaffen wat er misgaat.

Hi huib, hier precies hetzelfde problem (ook LG).

Opgelost door aan te suites op optical (via meegeleverde verloopkabel).

Net ideaal, maar werkt

Reputatie 7

Meer een work around dan een oplossing. Misschien toch eens bellen met Sonos? Instellingen TV bekeken?