Vraag

Haperingen tijdens tv

  • 8 June 2024
  • 7 reacties
  • 81 Bekeken

Hallo,

Sinds kort heb ik een Sonos opstelling gekocht, eerste producten die ik ook. Heel tevreden van het geluid maar ik zit met enkele problemen:

Opstelling: Sub min, Beam2 & 2x Era 100

Ubiquity AP, one SSID

Problem: stuttering tijdens films via tv, via spotify heb ik geen stuttering.

 

 

Ook moet ik telkens de Era 100 als surround toevoegen wanneer ik begin met tv kijken, is dit normaal?

Troubleshooting: Era100’s zijn beide al gereset 
Ook heb ik op aanraden van Reddit posts mijn channels op AP’s al gewijzigd maar geen success.

Weten jullie nog dingen die ik kan proberen?


7 Reacties

Reputatie 7
Badge +3

Heb je een surroundopstelling of een Beam met 2 era’s in surround?

Haperingen bij tv geluid ontstaan vaak door verkeerde instelling op de tv. De Beam speelt wat het ontvangt.

Reputatie 3
Badge +1

Die laatste foto… vreemd… is dat hoe jij denkt dat je een surroundopstelling maakt met je Era’s? Op die manier doen de Era’s wel mee met het tv geluid maar het is geen echte surround opstelling. Je zult je Era stereo set moeten verbreken en dan kun je ze toevoegen aan je Beam als surround speakers. En ja, het is of een stereo set of surround set. Helaas is een soort dubbel functie niet mogelijk.

De opstelling is Beam2 onder tv met Sub mini, Beam2 is aangesloten met hdmi aan tv.
Era100’s zijn verbonden met wifi en staan achter de zetel.

 

Wat jullie dus zeggen is dat ik de Era100’s moet resetten en zogezegd 1 item moeten worden onder TV room en geen verschillende zoals op de screenshot?

Reputatie 6
Badge +3

Klopt, de surround opstelling word als 1 gezien. 

Reputatie 3
Badge +1

Als je echt surround wil hebben zul je inderdaad het stereo paar moeten verbreken en dan via instellingen (rechts bovenin), kies je Beam en dan surround speakers toevoegen.  Zo ziet het er dan uit: 


 

 

Reputatie 7

Je hebt ze gegroepeerd met de Beam, maar je moet ze in plaats daarvan als surrounds toevoegen aan de Beam-kamer.

Gelukt!

Probleem met stuttering is ook opgelost.

Bedankt voor de reacties.

Reageer