Beantwoord

Haperende speaker

  • 19 June 2019
  • 3 reacties
  • 340 Bekeken

Badge
Beste Sonos,

Ik heb 2 play:5
1 van die speakers (rechts) heb ik aangesloten op m'n tv met een jack kabeltje.
Bij sommige geluiden, vooral de wat langere, zachtere, lagere, gelijke geluiden begint mijn linker speaker te haperen/uitvallen.
Wat erg storend is omdat mijn geluid, links, elke keer wegvalt.
Bij muziek afspelen heb ik dit niet.
icon

Beste antwoord door Tim S 25 June 2019, 09:51

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

3 Reacties

Reputatie 5
Badge +3
Dit is omdat je live-geluid van je tv direct naar je speaker toe wilt sturen, echter kan het zo zijn dat in je stereopaar de rechter niet de baas is maar de linker.

Zou je eens een diagnose willen maken kort nadat dit probleem zich voordoet?
Instructies over hoe je een diagnose maakt staan hier. Vergeet niet om het bevestigingsnummer hier te plaatsen.

Mogelijk is het ook zo dat je systeem verbonden is met de WiFi van je router. Dit zou betekenen dat de speaker de data naar je router eerst moet sturen, en daarna naar je speaker. Met live-geluid en het wegvallen van WiFi kan dit inderdaad voor problemen zorgen. Wat je echter doet is niet helemaal hoe het systeem bedoelt is om te gebruiken.
Badge
Dank voor je reactie frank.

Het geluid valt niet altijd weg, alleen bij bepaalde langdurige lage geluiden.

En op welke manier kan ik mijn play:5 dan koppelen aan m'n tv?

Wanneer het probleem zich weer voordoet zal ik een diagnose maken.

Bedankt voor zover
Reputatie 7
Badge +2
Neem aan dat de analoge kabel tussen je TV en je Play:5 zit, waardoor deze nu het geluid van je TV laat horen.
In principe is de analoge ingang nooit voor TV geluid gemaakt, maar meer voor audio bronnen zoals bijvoorbeeld een CD-speler.
We hebben de Playbar, Playbase en Beam op de markt welke digitaal aangesloten worden op de TV.
Zie ook graag onze Home Theater community post. Onderin kan je het kopje analoog vs digitaal uitklappen voor meer informatie.

Uiteraard kijken we graag iets verder dan wat officieel ondersteunt is, dus we zien graag je diagnose nog tegemoet.