We hebben sinds kort glasvezel van Delta, na jaren Ziggo gehad te hebben. Bij nieuwe internet aanbieder komt natuurlijk een nieuwe TV SetTop box. Bij ziggo hadden we een Horizon Box Nu is het een klein kastje van het merk Amino.
Sinds we over zijn hebben we in toenemende mate last van stotterend geluid op de TV. Het treed biij vlagen op en wordt naarmate de TV langer aanstaat steeds erger, maar het kan ook zo ineens weer ophouden. We dachten eerst dat het aan de internetverbinding lag, maar het beeld is prima en met 400 Megabit tegelijk iets downloaden triggert het probleem ook niet.
Ik ben er vrij zeker van dat het iets met de HDMI in het Amino kastje te maken heeft. Als ik op de Televisie (Philips Oled Android TV) de Home Cinema uitzet en het geluid via de TV Speakers laat lopen, dan is er niets aan de hand. Het geluid werkt dan prima zonder haperingen.
Zet ik Home cinema aan dan komt binnen een paar seconden tot minuten het stotteren weer terug.
Het maakt niet uit of ik de Beam via ARC of TOS link aansluit.
Ik ben bang dat een monteur van Delta straks zegt dat alles oke is omdat het geluid op de TV speakers prima is. Maar met Ziggo hebben we al die jaren dit probleem niet gehad.
Iemand die hier ervaring mee heeft of gewoon meer verstand heeft hiervan? Ik wil van Delta minimaal een vervangend kastje om te zien of ik geen maandagmorgen exemplaar heb.
Als het met een tweede kastje ook dit probleem heb, dan moeten er legio mensen zijn die hier tegenaan lopen