Hallo,
Het valt mij op dat uit beide sonos one speakers het geluid hapert.
De opstelling is als volgt: (router zit in de meterkast en vanaf daar loopt een internetkabel naar een switch in de bijleuken van 3 meter, welke de kamer direct er naast van internet voorziet. In die kamer bevinden zich de tv, sonos apparaten en verder wordt het internet daar niet bekabeld gebruikt omdat de laptops daar overdag prima werken via de wifi).
Beam (aangesloten met internetkabel) WM:0
Subwoofer (aangesloten met internetkabel) WM: 0
Sonos ones (wifi ingeschakeld, geen kabel) WM: 1
Ik heb er weinig verstand van, maar heb na wat lezen ontdekt, dat wellicht alleen de Beam op WM: 0 moet staan en de rest op WM: 2 bij een surround opstelling? De app geeft surround opstelling aan.....
Ik had eerst de Beam en de Sub, alles prima. De Ones heb ik een paar weken terug gekocht. Bij het installeren als surround leek het goed te gaan, maar uiteindelijk kon hij het niet afronden. Ik dacht dat dit aan het wifi signaal zou liggen. Volgens mij heb ik er toen een kabel tussen gedaan op het internet voor de ones en toen ging het goed of pas na een derde keer of vierde keer en toen herkende hij de installatie vd ones als surroundspeakers (met of inmiddels alweer zonder kabels bij het installeren). Ik was al lang bij dat hij het kon afronden en er kwam geluid uit
Het haperende geluid is mij al eens eerder opgevallen, maar ik dacht dat dat aan Netflix film lag of muziek van youtube via de TV. Gisteravond was het erg duidelijk en hoorbaar.
Vandaag komt er een switch binnen en twee UTP kabels waarnee ik hoopte dat als ik de ones ook op internet met een kabel aan zou gaan sluiten het probleem is verholpen.
Natuurlijk vanmorgen veel gelezen en daarbij krijg ik het idee dat of de installatie niet goed is verlopen, omdat er bij de sub en de ones WM: 2 moet staan bij een surround opstelling?
En dat een switch niet zal helpen, omdat de beam bekabeld is en deze een eigen sonos netwerk maakt voor de sub en de ones? Ze staan op 2 a 3 meter van de beam dus dat moet goed zijn.
Klopt het met de WM: 2 en hoe los ik dat op?
Klopt het dat een switch om internet voor de ones met een kabel te krijgen niet gaat helpen?
Is het wifi signaal in beide ones stuk? Lijkt me raar.
De sub ook op wifi aan zetten en kabel er uit?
Ben benieuwd of ik iets fout heb gedaan en anders moet doen. Wel geeft de app aan dat alles verder goed staat ( surround en sub opstelling zegmaar).
Heel erg bedankt alvast voor jullie reacties.