Skip to main content

Hallo, ik zit met het volgende probl;eem.

Ik heb een playbase met twee sonos.one speakers en een sub als surround systeem. Daarnaast in de keuken een One SL staan. Alles op een apart WIFI netwerk van 2,4 h.

Wanneer ik nu via airplay stream naar de playbase haperd het geluid enorm (dat is sinds kort). Wanneer ik via airplay stream naar de One SL en dan die groepeer met de playbase gaat het gewoon goed.

Herkent iemand dit en belangrijker weet iemand een oplossing?

Groet Martijn

Je zou eens een diagnose kunnen maken en kunnen bellen met Sonos. De netwerkkaart is nie5 het sterkste onderdeel van de Playbar……

Hoi ik ervaar het zelfde probleem, en met identieke opstelling (toevallig) is er al een oplossing?

Ik heb dit nog nooit gehad, anders neem ik contact op met Sonos. 
groet rené 

Wat mij betreft zijn er 2 oplossingen. De eerste is dat Sonos eindelijk eens zijn werk gaat doen en alle problemen oplost.

Gezien het feit dat Sonos niet lijkt te presteren is er vervolgens slechts één mogelijkheid om genoemd probleem op te lossen en dat is alles terugzetten naar de S1 software. Zelf heb ik ook een surroundset met Playbase.

Zelf had ik al langere tijd het AirPlay probleem maar vond dat niet zo erg omdat ik dit toch niet gebruikte. Veel erger vond ik de problemen van het absurd trage reageren van de app.

Na alles geprobeerd te hebben, incl. een andere router, toch maar besloten om alles terug te zetten naar S1. Het is even werk, maar het werkt allemaal weer vlot en bovendien bleek dat AirPlay ook weer goed was.

Nadeel is dat de schermen er niet uitzien binnen Sonos. Maar ook hier geldt dat ik de werking belangrijker vind.

Hopen dat Sonos het licht ooit gaat zien.

Reageer