Gescheiden volumeregelingen hanteren.

  • 28 October 2022
  • 10 reacties
  • 97 Bekeken

Sorry, heb de vraag net netjes gesteld, ga dat niet opnieuw doen


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

10 Reacties

…….

welke tekst, en waar? 

Reputatie 7
Badge +3

Gezellige avond geweest? 😂🥴🤪

Nee, het was geen gezellige avond, ik begrijp de grap wel. Ik ben een uur bezig geweest om erachter te komen hoe ik iets met mijn Sonos-apparatuur kon doen, en dat lukte niet. Toen dacht ik: dan vraag ik het de community wel, die weten altijd van alles. Maar in de community komen was al een heel gedoe, ik moest mijn aanleiding etc. plus personalia uitgebreid invoeren, en dat deed ik dus met mijn vraag. Toen zat ik er in, en moest die vraag weer helemaal opnieuw stellen. Ja, dacht ik, ze kunnen me wat… En ik begreep eerlijk gezegd weinig van de routines binnen die community. Vandaar mijn wat rare uitspraak.

Maar nu ik hier toch ben: dit is mijn vraag. Ik heb een Arc, een subwoofer en twee ‘achterspeakers', die ongetwijfeld anders heten. Nu vind ik het geluid van die achterspeakers in relatie tot dat van de Arc (die onder de TV staat) te hard, en ik wil die een beetje zachter zetten, zonder aan het geluidsniveau van de Arc te komen. HOE DOE IK DAT?

Het klinkt wellicht erg dom maar ik kan daar niet goed achter komen, niet via mijn telefoon en niet via de PC. Nu ben ik niet zo jong meer maar dat moet toch iedereen lukken? Dus graag een reactie. Als ik het niveau van die achterspeakers handmatig omlaag doe gaan alle speakers mee… Bij voorbaat dank voor een reactie!

Jos  
  

Nog even voor de duidelijkheid: dit is mijn set: Sonos Arc wit + Sonos Sub (Gen 3) + 2x Sonos One SL

Badge

Ga naar de Sonos app, vervolgens naar instellingen vervolgens naar systeem, vervolgens naar producten, vervolgens naar de kamer waar je de opstelling hebt staan. Vervolgens naar audio van surroundspekers, vervolgens naar volume van muziek, hier kun je de volume harde of zachter instellen, terwijl volume van tv onaangetast blijft. Ik hoop je hiermee te hebben geholpen. Vriendelijke groeten Ronald Zwaan

Reputatie 7
Badge +3

Nog een vraag. Gaat het om het volume bij tv kijken en/of bij luisteren muziek?

Binnen Sonos kan je beide regelen. Bij muziek kan het zo zo’n dat muziek afspelen op “volledig” staat, deze kan je ook op “sfeervol” zetten (staat ook bij de bovengenoemde instelling).

Bedankt,  Ronald en Erooij.

Ik geloof dat ik er wel uit ben. Wat wel merkwaardig is: als ik het volume verschuif van de tv naar rechts gaan de surroundspeakers harder en omgekeerd. Wellicht bij de installatie is mis gegaan (niet zelf gedaan maar verkoper). 

Hij staat nu ook op ‘sfeervol',  maar ik merk daar weinig verschil in. 

Jos 

Reputatie 7
Badge +3

Sfeervol werkt alleen bij muziek afspelen. Dit verschil zou je echt moeten horen. Bij volledig heb je in feite dubbel stereo en bij sfeervol komt het meeste van de Arc. Overigens hangt dit ook wel een beetje af van de muziekbron.

Hoi @Jos Noordanus 

Misschien heb je hier ook nog iets aan.
Make your Sonos Arc sound even better with these best settings!